اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سفری به چشمه‌های جوشان آبگرم آوج

سفری به چشمه‌های جوشان آبگرم در یک روز زمستانی مناظری جذاب را برای مسافران به تصویر می‌کشد و بی‌تردید منطقه آبگرم با ظرفیت‌های طبیعی و ... پس از مجموعه‌های الموت و بویین زهرا جزو مهمترین مناطق گردشگری استان قزوین محسوب شده است.

سفری به چشمه‌های جوشان آبگرم آوج

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بخش آبگرم در شهرستان آوج پایلوتی برای گردشگری استان قزوین است که نام آن را بارها و بارها از طریق رسانه‌ها شنیده و با طبیعت بکر و دست نخورده آن بسیاری از شهروندان استان به خوبی آشنایی دارند.

جوی‌های متعدد منابع جوشان آب به همراه کوه‌ها، صخره‌ها و دره‌های متعدد و ناب تنها گوشه‌ای از صدها عرصه گردشگری منطقه آبگرم است.

متاسفانه بعد مسافت، قرارگیری در اعماق رشته کوه و دوری بیش از 100 کیلومتری از مرکزیت استان، جذب اعتبارات و تزریق حمایت‌های مالی و اعتباری را برای گردشگری آبگرم با مشکل روبه‌رو کرده است.

با این حال روزانه حجم قابل توجهی از مسافران عبوری از یک سو و گردشگران از طرف دیگر به مقصد آبگرم حرکت کرده و به قصد بهره‌مندی از چشمه‌های جوشان آبگرم به این شهر حاصلخیز و پرظرفیت سفر می‌کنند.

فرماندار شهرستان آوج در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج اظهار داشت: بخش آبگرم به عنوان پایلوت گردشگری استان قزوین از جاذبه‌های متعدد طبیعی و فرهنگی برخوردار است.

سید عبدالله موسوی با اشاره به ضرورت حمایت از بخش‌های گردشگری شهرستان آوج ادامه داد: در این راستا با توجه به دارا بودن آبگرم از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و طبیعی لازم است تا ضمن اتخاذ سیاست‌های مناسب، زمینه را برای سودآوری بیشتر در این بخش مهیا کرد.

وی با اشاره به اینکه رشد گردشگری نیازمند اعتبار است، گفت: با توجه به اعلام آمادگی و مشارکت دستگاه‌ها برای توسعه گردشگری این امید می‌رود تا مسئولان استانی نسبت به تخصیص بیشتر اعتبارات اقدام کنند.

فرماندار شهرستان آوج ادامه داد: اجرای رویکردهای مناسب برای گردشگری در جذب گردشگران در بخش آبگرم تاثیرگذار است.

موسوی با بیان اینکه شاخص‌های گردشگری همواره مبتنی بر اصول مختلف است، عنوان کرد: از این نظر نگاه به گردشگری باید مبتنی بر آرمان‌ها و اهداف مشخص و از پیش تعریف شده باشد.

فرماندار شهرستان آوج ادامه داد: البته رسانه‌ها نیز باید در خصوص معرفی جاذبه‌های گردشگری تلاش کرده و در این راستا به اطلاع‌رسانی مناسب بپردازند.

موسوی با بیان اینکه بخش آبگرم به عنوان منطقه نمونه گردشگری استان قزوین تاکنون بارها پذیرای مسئولان استانی و کشوری بوده است، اظهار داشت: به این منظور البته اعتباراتی نیز برای جذب گردشگران در این ناحیه اخذ شده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

فرماندار شهرستان آوج عنوان کرد: انتظار می‌رود تا پایان سال‌جاری نیز مسئولان نسبت به رفع موانع گردشگری این شهرستان اقدامات لازم را مبذول کنند.

موسوی ادامه داد: سعی و تلاش برای شناساندن جاذبه‌های فرهنگی و بکر نقاط پرظرفیت شهرستان آوج نیازمند برنامه و راهبرد ویژه است.

فرماندار شهرستان آوج اظهار داشت: همچنین جلسات و نشست‌های متعددی با شرکت نخبگان و مسئولان برای تشریح چگونگی توسعه گردشگری آبگرم تاکنون برگزار شده است.

البته قرار گرفتن منطقه آبگرم در میان راه مواصلاتی جنوب غربی استان قزوین سبب شناساندن بیشتر این منطقه برای گردشگران و ترددکنندگان شده است.

بخشدار آبگرم نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج اظهار داشت: وجود رودخانه چشمه‌علی در ارتش‌آباد بخش آبگرم به عنوان تنها نمونه آب سرد استان سالانه پذیرای هزاران نفر از مسافران است که با حضور در این منطقه از طبیعت گردشگری استفاده می‌کنند.

علی رحمانی عنوان کرد: همچنین آمار گردشگران در چشمه علی ارتش‌آباد در ایام تعطیل سال به چهار تا پنج هزار نفر نیز می‌رسد که این میزان جذب گردشگر در نوع خود در استان قزوین بی‌نظیر است و گردشگران استان‌های همدان، البرز و تهران با حضور در این منطقه از نعمت‌های طبیعی استفاده می‌کنند.

بخشدار آبگرم افزود: وجود غار عباس‌آباد، پل‌های تاریخی، برج‌های دوقلوی خرقان، غار نمونه کشوری قلعه‌کرد به همراه جوشش گرم‌ترین و داغ‌ترین آب گرم کشور با 58 درجه در منطقه آبگرم که در نوع خود بی‌نظیر است و دلیلی برای گردشگرپذیری منطقه آبگرم است.

رحمانی از پیگیری برای اجرای عملیات برق‌رسانی به مجموعه گردشگری غار عباس‌آباد خبر داد و اظهار داشت: کارهای اولیه به همراه طرح‌های مطالعاتی این مجموعه توسط تعدادی از شرکت‌های مطرح به انجام رسیده که در صورت تحقق کامل این مجموعه شاهد استقرار یک جاذبه توریستی مناسب همانند مجموعه سرعین در کشور هستیم.

رحمانی ادامه داد: در حال حاضر بیشتر آبگرم‌های موجود کشور دارای ترکیبات گوگردی هستند و تنها آب گرم آهکی کشور در شهر آبگرم، جوشش دارد که تعدادی از شرکت‌های ژاپنی نیز طی سال‌های گذشته با حضور در این منطقه شاخص‌های آب را بالا ذکر کرده‌اند.

منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار قزوین نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج به ضرورت‌های توسعه سرمایه‌گذاری در شهر آبگرم پرداخت و اظهار داشت: اگر ما به دنبال رونق کسب و کار و ایجاد شغل برای جوانان شهر هستیم باید پروژه‌های سرمایه‌گذاری در این شهر را محقق کنیم تا زمینه اشتغال پایدار در آبگرم فراهم شود.

وی توجه به سیما و زیباسازی شهری را به عنوان یک اولویت مهم کاری برای شهردار جدید آبگرم خواستار شد و اظهار داشت: متاسفانه شهر آبگرم از لحاظ منظر شهری هنوز چهره واقعی خود را پیدا نکرده است.

حبیبی تصریح کرد: این موضوع موجب کم شدن روحیه نشاط شهروندی در مردم می‌شود.

وی همچنین احداث 2 پارک محلی در 2 محله آبگرم را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: ستاد استانداری نیز در خصوص اعتبارات مخصوص این پارک اقدامات ویژه‌ای انجام خواهد داد.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین در ادامه با اشاره به تغییر مدیریت‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار داشت: عمل و کردارمان ما را معرفی می‌کند و هر یک از آثاری که از خود به جای می‌گذاریم ما را به آیندگان معرفی می‌کند.

وی تاکید کرد: باید همیشه به یاد داشته باشیم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت می‌کنیم و پی ببریم که مسئولیتمان در این نظام اسلامی بسیار دشوار است.

بی‌تردید منطقه آبگرم با ظرفیت‌های طبیعی و فرهنگی از میراث باستانی گرفته تا جاذبه‌های اقتصادی و توریستی پس از مجموعه‌های الموت و بویین زهرا جزو مهمترین مناطق گردشگری استان قزوین محسوب شده است.

ولی هنوز آنچنان که باید و شاید حمایت‌ها برای رونق گردشگری و ساخت و بهره‌برداری از مجموعه‌های تاریخی و گردشگری در این بخش آغاز نشده است.

انتهای پیام/77005/م40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول