اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

صنایع بومی، محرک اشتغال خانگی در آوج

تقویت رشته‌های بومی صنایع دستی در شهرستان آوج می‌تواند محرک خوبی برای توسعه اشتغال خانگی در این شهرستان باشد.

صنایع بومی، محرک اشتغال خانگی در آوج

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج، آشنایی با رشته‌های صنایع دستی به منظور حمایت از اشتغال‌های خانگی و تخصیص اعتبارات و تسهیلات مناسب به هنرجویان جزو سیاست‌های محوری میراث فرهنگی شهرستان آوج است.

به این منظور برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی و دوره‌های آموزشی در میراث فرهنگی توجه خاص و بیشتر مسئولان امر را طلبیده تا بتوان به شناخت هنرهای اصیل و ماندگاری پرداخت که به فراموشی سپرده شده است.

فرماندار آوج نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج با اشاره به اهمیت آموزش‌ها به ویژه در بخش صنایع دستی اظهار داشت: با توجه به ضرورت گسترش مشاغل خانگی توجه به آموزش‌های حرفه‌ای میراث فرهنگی گامی اثرگذار برای توسعه این امور است.

سیدعبدالله موسوی با تأکید بر اینکه گسترش میراث فرهنگی نیازمند توجه بیشتر است، ابراز داشت: حمایت از کارآفرینان و هنرجویان صنایع دستی که آموزش دیده‌اند از مهم‌ترین فرصت‌ها و برنامه‌ها در بخش میراث فرهنگی است.

موسوی ادامه داد: ایجاد جایگاه‌ها و فضاهای مطلوب برای میراث فرهنگی و شناخت بیشتر رشته‌های صنایع دستی نیز در شهرستان آوج دنبال می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آوج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج اظهار داشت: کارگاه آموزشی و ورکشاپ سفالگری نیز در این راستا در آوج برگزار شد و در این کارگاه بازدیدکنندگان از نزدیک با مواد اولیه و ابزار کار و نیز نحوه تولید سفال آشنا شدند.

مجتبی فنایی مقدم ابراز داشت: در این کارگاه آموزشی ورکشاپ سفالگری برخی از مربیان این رشته به صورت تخصصی کارهای دستی، آموزش کار با چرخ سفالگری، اجسام برجسته بر روی سفال و کنترل گل بر روی صفحه دستگاه را آموزش دادند.

این مسئول عنوان کرد: همچنین چگونگی ساخت فرم‌های مختلف جزو دیگر بخش‌های این کارگاه بود.

فنایی مقدم نقش مهم کارگاه‌های ورکشاپ را مهم برشمرد و ادامه داد: رواج مشاغل خانگی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در سطح شهرستان جزو نتایج برگزاری این کارگاه‌ها است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آوج بیان کرد: بهرمندی از تسهیلات بانکی، ایجاد بازارهای جدید و برخورداری از خدمات بیمه از مزایای حضور افراد در این کارگاه آموزشی شهرستان آوج است.

فنایی‌مقدم ادامه داد: علاقه‌مندان به رشته‌های صنایع دستی برای شرکت در این کلاس‌ها ضمن ثبت نام امکان بهره‌مندی از تحصیل را دریافت می‌کنند.

فنایی مقدم عنوان کرد: کارآموزان پس از تکمیل دوره‌های آموزشی یاد شده از تسهیلات مختلفی بهره‌مند می‌شوند.

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آوج ادامه داد: اختصاص بیمه تأمین اجتماعی، وام مشاغل خانگی و تسهیلات شرکت در نمایشگاه‌ها برای فروش محصولات تولید شده از نتایج حضور در این دوره‌ها است.

انتهای پیام/77005/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول