اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین زهرا تأکید کرد

جذب جوانان به نماز جمعه

امام جمعه شهر بویین زهرا گفت: جذب جوانان به نماز جمعه به کارهای ریشه‌ای و کلیدی نیازمند است که باید مورد توجه قرار گیرد.

جذب جوانان به نماز جمعه

حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه در حاشیه دیدار با ستاد نماز جمعه شهر بویین زهرا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بویین زهرا، راه‌های برگزاری بهتر نماز جمعه برای جذب حداکثری جوانان و ویژگی منحصر به فرد اقامه نماز جماعت را مورد اشاره قرار داد و بر اهتمام جدی به امور معنوی تأکید کرد.

امام جمعه شهر بویین زهرا افزود: تأثیرگذاری نماز جمعه بر حوزه فردی و اجتماعی جامعه از عوامل مهم شکل دهنده شخصیت جمعی جامعه است و نماز جمعه علاوه بر کارکردهای فردی، آثار و برکات ویژه‌ اجتماعی نیز دارد.

امام جمعه شهر بویین زهرا افزود: فریضه نماز جمعه امروز باید در متن زندگی مردم وارد شده تا تحول در ساختار شخصیتی جامعه و شکل گیری تمدن اسلامی به وقوع بپیوندد.

زرینه، بسترسازی جذب حداکثری جوانان در نماز جمعه را از وظایف مهم امامان جمعه و ستادهای برگزاری نماز جمعه ذکر کرد و افزود: جذب جوانان و نوجوانان در نماز جمعه با توجه به حساسیت و اهمیت جوانی فکر و روح از یک سو و جمعیت جوان ایران اسلامی از سوی دیگر مورد توجه مسئولان قرار دارد.

امام جمعه شهر بویین زهرا ادامه داد: برای گرایش دادن جوانان به مراکز و شعائر اسلامی باید در گام نخست روحیات آنها را شناخت و نسبت به خواسته‌ها آگاه شد؛ ضمن اینکه به اقتضای افکار و عواطف جوانان با ایمان و پر احساس با آنها رابطه برقرار کرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن بلوغ معنوی و فکری در دوره نوجوانی ابراز داشت: در این دوره سنی است که تحول بزرگ در زندگی پدید آمده و رشد بدنی و تغییرات جسمی ایجاد می‌شود؛ از سوی دیگر رشد عقلی در دوره نوجوانی به وقوع می‌پیوندد.

امام جمعه بویین زهرا با بیان اینکه در دین مبین اسلام به جوانان توجه و سفارش بسیاری شده است، ابراز داشت: به دیانت و دینداری در ایام جوانی در دین اسلام ارزش زیادی داده شده است و در همین خصوص احادیث و روایات متعدد نقل شده است.

زرینه ادامه داد: بنا بر فرموده امام علی (ع) قلب جوان نورس مانند زمین خالی است که هرچه در آن ریخته و پاشیده شود، آن را می‌پذیرد و امام صادق (ع) نیز فرموده است: جوانان را دریابید که با شتاب هرچه تمام‌تر به سوی خوبی‌ها می‌روند.

امام جمعه شهر بویین زهرا گفت: بر این اساس منبرهای جمعه باید پر جاذبه شده و جوانان متدین، پرشور و علاقه‌مند ضمن جذب به فضای نماز جمعه به کارهای ریشه‌ای شتافته و از کارهای بی اساس و احساسی کناره گرفت.

انتهای پیام/77005/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول