اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مرودشت تأکید کرد

ضرورت رفع معضل بالا رفتن سن ازدواج

امام جمعه مرودشت، افزایش سن ازدواج جوانان را معضلی دانست که خانواده‌ها و مسئولان باید به آن توجه ویژه داشته باشند و با ارائه خدمات مناسب، آنها را در این مسیر یاری کنند.

ضرورت رفع معضل بالا رفتن سن ازدواج

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، حجت‌الاسلام ابوالقاسم غفوری میبدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) به بیان شخصیت والای آن حضرت پرداخت و مبارزه با انحرافات در جامعه با شیوه‌های مختلف را مهمترین ویژگی بارز آن حضرت برشمرد.

خطیب جمعه مرودشت با بیان اینکه وعده آمدن امام زمان باعث کنترل شدید آن حضرت شد و ایشان را با سختی‌هایی روبه‌رو کرد خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ایشان آماده کردن مردم برای دوران غیبت بود.

وی با اشاره به آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) بر توجه بیش از پیش برگزاری آیین‌های شاد در این شهرستان به ویژه در مدارس تاکید کرد.

امام جمعه مرودشت با اشاره به دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب در سالروز قیام مردم این شهر، با اشاره به اتفاقات این دوره از تاریخ انقلاب گفت: قیام 19 دی برخلاف آنچه طاغوت پنداشته بود بشارت پیروزی انقلاب در 22 بهمن 57 شد.

غفوری اضافه کرد: این روز نقطه عطفی در روند انقلاب اسلامی بود و شهدای آن پیشگامان نهضت اسلامی بودند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش رو بودن آغاز هفته وحدت، با تأکید بر برگزاری جشن‌ها و آیین‌های این روز گفت: یکی از ابزارهایی که دشمن به دست گرفته ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است اما این هفته بیش از پیش، ابزار قدرتمندی برای مبارزه با این خیال شوم دشمن است که تلاش می‌کند با کمک دولت‌های مرتجع این وحدت را به دشمنی تبدیل کند.

درخواست از دولت به منظور اختصاص بخشی از یارانه به کتاب موضوع دیگری بود که حجت‌الاسلام غفوری میبدی با اشاره به آغاز هفته کتاب به آن پرداخت و با بیان اینکه کتاب در ساختن فرهنگ و توسعه جامعه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است خواستار توجه دولت به این موضوع شد.

وی همچنین با اظهار نگرانی از وضعیت نامطلوب کتابخوانی در جامعه، کوتاه بودن زمان مطالعه افراد، نبود کتابخانه در برخی مناطق و شهرها، نبود نیروی متخصص کتابدار در دانشگاه‌ها و مدارس را از جمله معضلات در این زمینه برشمرد.

امام جمعه مرودشت در پایان به موضوع ازدواج پیامبر اکرم(ص) با حضرت خدیجه(س) در دهم ربیع‌الاول که باعث برکاتی در عرصه فعالیت‌های پیامبر شد پرداخت و با گرامیداشت این روز موضوع ازدواج جوانان و افزایش سن آنان را معضلی دانست که خانواده‌ها و مسئولان باید به آن توجه ویژه داشته باشند و با ارائه خدمات مناسب، آنان را در این مسیر یاری کنند.

انتهای پیام/2448/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول