اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان:

بیش از 13 هزار نفر در همدان وام ازدواج دریافت کردند

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان گفت: امسال 16 هزار و 613 مورد ازدواج در استان همدان ثبت شده که از این تعداد 13 هزار و 852 نفر موفق به دریافت وام ازدواج از بانک‌های استان شدند.

بیش از 13 هزار نفر در همدان وام ازدواج دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان، اسدالله ربانی‌مهر اظهار داشت: هم اکنون تأخیر سه تا 12 ماهه در پرداخت وام ازدواج وجود دارد، اما با همه این شرایط همدان نسبت به دیگر استان‌ها در پرداخت وام ازدواج وضعیت مناسب‌تری دارد هرچند که از بانک‌های استان خواسته‌ایم این زمان را کاهش دهند.

وی گفت: در شش ماهه اول سال تعداد 12 هزار و 513 مورد ازدواج داشته‌ایم که 8 هزار و 200 مورد از این زوج‌ها وام ازدواج خود را دریافت کرده‌اند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان ادامه داد: در 9 ماه امسال نیز 16 هزار و 613 مورد ازدواج داشته‌ایم که از این تعداد 13 هزار و 852 مورد وام ازدواج دریافت کرده‌اند و بیش از 3 هزار نفر در صف پرداخت وام ازدواج هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون سه بانک صادرات، ملت و کشاورزی از بانک‌های فعال استان برای پرداخت وام ازدواج هستند.

ربانی‌مهر ابراز داشت: زوج‌های جوان بعد از مراسم عقد باید در سامانه بانک مرکزی ثبت نام و بعد از دریافت کد رهگیری نسبت به ثبت نام در بانک انتخاب شده ثبت نام کنند.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان اضافه کرد: هم اکنون میزان وام ازدواج برای هر نفر از زوجین 3 میلیون تومان است و در شرایط خاص وام زوجین افزایش پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: البته پیشنهاداتی به دولت و مجلس برای افزایش وام ازدواج شده است، اما با توجه به مشکلات مالی کشور، تغییر در میزان وام ازدواج در سال آینده متحمل بار مالی زیادی است.

این مسئول گفت: هرچند مسئولان وزارت ورزش و جوانان به صورت جدی با مسئولان بانک مرکزی در حال رایزنی برای افزایش وام ازدواج هستند.

ربانی‌مهر متذکر شد: در بودجه‌ای که از سوی دولت به مجلس ارائه شد بودجه امور جوانان افزایش 18 درصدی داشته است و این می‌تواند در اجرای برنامه‌های بهتر در امور جوانان تأثیرگذار و مفید باشد.

 معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان اذعان داشت: با توجه به مشکلات فعلی اقتصادی که در کشور وجود دارد همه دستگاه‌ها باید در راستای تشویق جوانان به امر حسنه ازدواج تلاش کنند تا مشکلات اقتصادی باعث فاصله گرفتن و خودداری جوانان از سنت حسنه و خطیر ازدواج نشود.

انتهای پیام/89002/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول