اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه صومعه‌سرا:

رفاقت‌های بی‌اساس موجب اختلاس در کشور شده است

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه ساز و کارهای قانونی کشور با موانع مواجه شده است، گفت: برخی دوستی‌ها و رفاقت‌های بی‌اساس موجب اختلاس و فساد مالی در کشور شده است.

رفاقت‌های بی‌اساس موجب اختلاس در کشور شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی امروز در نماز جمعه این شهر بصیرت و ترویج فریضه نماز در بین همگان را امری مهم دانست.

وی با اشاره به مظلومیت امامان معصوم (ع) با وجود اهداف مقدس آنها، اظهار کرد: داشتن اهداف و همت بلند یکی از دلایل مطرح مظلومیت امامان معصوم (ع) در طول تاریخ بوده است.

امام جمعه صومعه‌سرا اضافه کرد: اهداف بلند از امتیازهای خوبی بوده که تنها در نهاد امامان (ع) نهفته شده و مردم عادی از درک آن عاجزند.

وی با بیان اینکه کم بصیرتی و دل‌دادگی به تعلقات دنیوی همواره بشریت را از راهنما و پیشواهای خود در طول تاریخ دور می‌کرد، متذکر شد: ائمه اطهار (ع) و امامان معصوم از برترین و بهترین انسان‌ها هستند. 

*جامعه بشریت غرب به یک دامداری شیک تبدیل شده است

صدیقی به بشریت مدرن کنونی در شرق و غرب جهان اشاره کرد و گفت: اکنون بشریت شرقی به دنبال آزادی، رفاه، تأمین مسکن و ابتدایی‌ترین خواسته‌های بشری بوده و بشریت غرب نیز به دنبال دستیابی به موج دلبستگی‌های مدرن مادی است.

وی موج‌های مدرن مادی بشریت غربی را کشاورزی، صنعتی و فراصنعتی عنوان کرد و افزود: هدف جوامع فراصنعتی بشریت غربی مجازی‌گرایی اعمال انسانی و دور شدن آنها از جامعه و تحرکات معنوی است.

خطیب جمعه صومعه‌سرا با تأکید بر اینکه هدف فراصنعتی بشریت غربی یک توهین بزرگ به جوامع انسانی است، متذکر شد: جامعه بشریت غربی به دامداری شیک تبدیل شده است.

صدیقی با اشاره به اهداف بلند انبیای الهی، یادآور شد: انبیای الهی خواهان ایجاد فاصله انسان از جوامع مادی و راهنمایی آنها به اصل وجودی خود بودند.

وی اذعان کرد: هرگز بشریت برای اهداف دنیوی خلق نشده است و انسان‌ها باید در صدد گام گذاشتن در مسیر حقیقی خود باشند.

امام جمعه صومعه‌سرا با تصریح بر اینکه امامان معصوم (ع) مأمور تربیت انسان با استفاده از ابزار مقدس هستند، ادامه داد: مهربانی، رفعت و خوش‌خلقی ابزار امامان (ع) در راه تربیت انسان‌های پذیرا است.

وی با تسلیت ایام شهادت امام حسن عسکری (ع) تصریح کرد: امیدواریم در آخرت مورد شفاعت امامان معصوم (ع) واقع شویم تا از بار گناهان ما کاسته شود.

امام جمعه صومعه‌سرا سالروز امامت امام زمان (عج) را عید بزرگ شیعیان و روزی مبارک دانست و گفت: بشریت کنونی برای ظهور و فرج این امام بزرگوار باید بسیار دعا کنند که فرج بشریت در فرج مهدی موعود (عج) نهفته است.

وی با اشاره به هفته وحدت و ضرورت اتحاد اهل شیعه و سنی، تأکید کرد: ضرورت اتحاد اهل شیعه و سنی به ویژه در زمان حاضر با وجود تفرقه‌افکنی و سوءاستفاده دشمنان علیه مسلمانان بیش از گذشته احساس می‌شود. 

*موانع ساز و کارهای قانونی کشور/رفاقت‌های بی‌اساس موجب اختلاس در کشور شده است

صدیقی یکی از مشکلات اساسی کشور را مباحث اقتصادی دانست و افزود: ساز و کارهای قانونی کشور با موانع مواجه شده است.

وی با بیان اینکه برخی دوستی‌ها و رفاقت‌های بی‌اساس موجب اختلاس و فساد مالی و اقتصادی در کشور شده است، خاطرنشان کرد: یک مسلمان حق جا به‌جا کردن این همه پول بیت‌المال در کشور به نفع خود را ندارد.

امام جمعه صومعه‌سرا متذکر شد: کسانی که به اختلاس دامن می‌زنند کشور به جانفشانی و ایثار شهدا و در پیشگاه خداوند مهربان خائن محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/84003/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول