اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

اختلاس‌های میلیاردی کام ملت را تلخ می‌کند/ مردم گوش به زنگ هستند

استاد حوزه علمیه قم گفت: موضوعی که کام مردم را تلخ می‌کند این است که هر از چندگاهی صحبت از اختلاس میلیاردی و خیانت به بیت‌المال این کشور در رسانه‌های رسمی کشور منتشر می‌شود و در مقام اعلام نتیجه همچنان مردم گوش به زنگ هستند.

اختلاس‌های میلیاردی کام ملت را تلخ می‌کند/ مردم گوش به زنگ هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام احمد حسینی خراسانی امروز در جمع عزاداران 28 صفر در مسجد مقدس جمکران ضمن عرض تسلیت سالروز رحلت پیامبر اعظم اسلام و بزرگ برگزیده خدا حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی علیه اسلام اظهار داشت: از وظایف مهم دینی امت اسلامی این است که مقام شامخ و عظیم رسول خدا خاتم الانبیا را بزرگ شمارند و ما همه موظف هستیم از ایشان به عظمت و بزرگی یاد کنیم و نام او را که بلندترین نام بعد از نام الله است با عظمت یاد کرده و به هنگام ذکر نام نامی‌اش یعنی محمد (ص) با همین شعار مقدس او را تکریم و تعظیم کنیم.

وی ادامه داد: پیامبر (ص) برترین آفریده خداست و تمام عالم از صدقه سر او و به خاطر وجود نازنین او و برای وجود مبارک او خلق شده‌اند. همه انبیا که آمده‌اند مقدمه او هستند و همه عالم تا زمانی که عالم برپاست برای شناخت، تکریم و تخلق به اخلاق و پیاده کردن آیین پاک و آسمانی او خلق شده‌اند.

استاد حوزه علمیه افزود: خداوند متعال پیامبر را بزرگ می‌شمارد و مشیت خدا بر این تعلق گرفته است که نام رسول خدا پس از نام مبارک «الله» بالاترین، والاترین و پر آوازه‌ترین نام باشد و خدا خواسته است ذکر، یاد و نام پیامبر همواره معزز و برافراشته باشد.

حسینی خراسانی با اشاره به اینکه خدا و همه عالم و فرشتگان برای پیامبر احترام قائل هستند و به او درود می‌فرستند، بیان داشت: قرآن می‌فرماید ای اهل ایمان شما هم به او درود بفرستید و با درود فرستادن بر وجود نازنین او وجود، دل و جانتان را به انوار تابناک محمد و آل محمد صل‌الله و علیه و آله و سلم منور و نورانی کنید و مقابل همه‌ی فرامین او تسلیم باشید و دستورات او را در زندگی پیاده کنید.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه باید قرآن را در زندگی بزرگ شمارید و آن را قرائت و تلاوت کنید و زیر سایه‌ی قرآن زندگی کنید، ابراز داشت: باید اخلاق قرآنی که اخلاق رسول خداست و اخلاق رسول خدا که قرآن است را در زندگی و خانواده پیاده کرده و به دستورات قرآن عمل کنیم. باید پیامبر و اخلاق ایشان را بشناسیم و به اخلاق ایشان متخلق شویم که این یک رسالت ایمانی و انسانی است. اگر خواهان سعادت و عزتیم و اگر طالب سرافرازی هستیم باید متخلق به اخلاق نورانی ایشان باشیم.

حجت‌الاسلام حسینی خراسانی در ادامه به تشریح ویژگی‌های اخلاق نبوی پرداخت و اظهار داشت: اخلاق ایشان این است که خدای عزیز در قرآن کریم می‌فرماید ای پیامبر به برکت همین اخلاق نورانی بود که صاحب دل‌ها شدی، در ژرفای جان انسان‌ها جای گرفتی و انسان‌های پاک از صمیم قلب تو را از جانشان بیشتر و بهتر دوست دارند.

وی با اشاره به فرازهایی از وصیت نامه پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: پیامبر در وصیت خود خطاب به شوهران و همسران فرمودند «زنان شما در زندگی مشترک امانت‌های خدا هستند و باید این امانت‌های خدا را خوب صیانت کنید»، زشت‌ترین ظلم، جنایت و خیانت به امانت این است که فردی مسلمان و پیرو پیامبری که اخلاقش قرآن است باشد؛ ولی به زن و فرزندش در زندگی زور بگوید، درشتی و جفا کند، این مسائل مورد قبول نیست. پیامبر در ادامه به زنان نیز فرمودند « وصیت من به شما این است در زندگی تا جایی که خلاف شریعت نیست از شوهرانتان اطاعت کنید» و آیا این قابل قبول است مردی از دست زنش از بس جفا دیده گلایه‌مند باشد؟

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان کشور اظهار داشت: اگر می‌خواهید در مقابل زورگویان قوی و در برابر زیاده‌طلبان همواره سرافراز باشید ملت را داشته باشید.

وی ادامه داد: خاضعانه عرض کنم ملت ما تا امروز از عهده مسئولیتش برآمده و برای دفاع از نظام و حمایت از مسئولان و برای حرکت پشت سر مقام معظم رهبری و انقلاب کم نگذاشته‌اند.

استاد حوزه علمیه ضمن یادآوری حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی نهم دی 88 تصریح کرد: این ملت در نهم دی 88 مانند بسیاری از روزهای ماندگار تاریخ انقلاب با تمام توان پشت سر رهبری از نظام، دین، مکتب، رهاورد خون شهدا، از عاشورا و محرم و صفر و از امام حسین علیه السلام و پیامبرشان دفاع جانانه کردند.

حسینی خراسانی با اشاره به نامگذاری سال 92 بیان داشت: خلق حماسه سیاسی مربوط به مردم بود و آن را خلق کردند و عظمت خود را به رخ دشمنان کشیدند ولی حماسه اقتصادی بر عهده دولت و مسئولان است و نباید کم بگذارند و معنی جهاد اقتصادی این نیست که ظرف 100 روز و 200 روز سفره‌های مردم را متحول کنند.

وی افزود: مردم تحریم‌ها و فشارها را می‌دانند و توقع ندارند ظرف 100 روز سفره‌هایشان رنگین شود، آنچه مردم توقع دارند این است که دولتمردان در عمل ثابت کنند دارای سلامت هستند. ولی موضوعی که کام مردم را تلخ می‌کند این است که هر از چندگاهی صحبت از اختلاس میلیاردی و خیانت به بیت‌المال این کشور در رسانه‌های رسمی کشور منتشر می‌شود و در مقام اعلام نتیجه همچنان مردم گوش به زنگ هستند که نتیجه چه شد و تاکنون خبر خوشی دریافت نکرده‌اند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: مسئولان از پیامبر (ص) یاد بگیرند و در عملکردشان به این ملت احترام بگذارند و سلامتشان را اثبات کنند تا همواره از حمایت جانانه در مقابل زیاده‌گویی زورگویان بهره‌مند باشند.

انتهای پیام/78002/ع40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول