اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف عدالت در توزیع آب

پلیس آب در ساوجبلاغ فعال می‌شود

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ از راه‌اندازی پلیس آب در این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام به منظور توزیع عادلانه آب در این شهرستان انجام می‌شود.

پلیس آب در ساوجبلاغ فعال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، علی حدادی ظهر امروز در جلسه کارگروه آب و کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ اظهار کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که توزیع آب به صورت عادلانه باشد و تمامی مردم به ویژه کشاورزان به طور یکسان از این مهم بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه هم اکنون مشکل کمبود آب گریبان‌گیر برخی از کشاورزان شده است، افزود: با توجه به کمبودآب و عدم اختصاص آب از لوله اصلی طالقان و همچنین بروز خشکسالی‌های اخیر کشاورزان با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

حدادی با اعلام اینکه باید همه مسئولان در پی چاره‌جویی برای حل مشکلات این قشر سخت‌کوش و پرتلاش باشند، افزود: توزیع آب باید به صورت عادلانه باشد.

فرماندار ساوجبلاغ در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در سال‌های اخیر دفن زباله تأثیرات منفی در قسمتی از مناطق روستایی ایجاد کرده است، تأکید کرد: برای داشتن محیط زیستی سالم باید راهکارهای اساسی اندیشیده شود و در این راه باید مطالعات و بررسی‌های کارشناسانه انجام شود.

حدادی در بخشی دیگر از سخنان خود به تشکیل پلیس آب اشاره کرد و گفت: از سال 90 تاکنون 473 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغات ساوجبلاغ زیر پوشش آبیاری قطره‌ای قرار گرفته که بیش از 4 میلیون و 403 هزار متر مکعب صرفه‌جویی آب صورت گرفته است.

*تعیین تکلیف چاه‌های کشاورزی

فرماندار ساوجبلاغ در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور تعیین تکلیف چاه‌های کشاورزی در این شهرستان صورت گیرد، افزود: این چاه‌ها از سالیان گذشته برای کشاورزی استفاده می‌شده که هم‌اکنون برای تأمین سوخت آن مشکل وجود دارد که باید با تمهیدات اساسی این مشکل نیز برطرف شود.

حدادی در ادامه خواستار اختصاص یک حلقه چاه برای تأمین آب فضای سبز شهر جدید هشتگرد شد.

به گفته وی در شهرستان ساوجبلاغ 285 چاه غیرمجاز وجود دارد که 206 حلقه آن مسدود شده و 55 دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف و 9 حلقه چاه کشاورزی نیز برق‌دار شده است.

انتهای پیام/2302/غ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول