اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه:

قوه قضائیه متخلفان اقتصادی را معرفی کند

امام جمعه موقت ارومیه گفت: صراحت قوه قضائیه در معرفی متخلفان اقتصادی سبب پشتیبانی مردم از دولت می‌شود.

قوه قضائیه متخلفان اقتصادی را معرفی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمدرضا بابازاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با تسلیت شهادت یازدهمین امام شیعیان اظهار داشت: دعوت به اطاعت پروردگار عالمیان، رعایت تقوا و ترس از روز آخرت از فرمایشات تمام امامان معصوم شیعیان بوده است.

وی افزود: لبیک گفتن به پروردگار یعنی آینده‌نگری و توجه به آخرت، یعنی تقوا پیشه کردن و بالاترین حد تقوا حسابگری انسان و ذخیره اعمال صالح برای روز قیامت است، روز قیامت باید جدی گرفته شود و هرکسی از آن روز در دل خود خوف داشته باشد.

بابازاده در مقام امام حسن عسکری (ع) خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری (ع) یازدهمین امام معصوم شیعیان بودند که در سامرا با نهایت سخت‌گیری خلفای عباسی به سر می‌بردند ولی از انجام حرکت‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای گسترش فرهنگ اسلامی باز نماندند.

وی تصریح کرد: امام حسن عسکری(ع) در زمینه گسترش فرهنگ اسلامی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دادند که از میان آنها مهمترین فعالیت، آموزش شاگردان برجسته بود که در گسترش و تبلیغ فرهنگ تشیع نقش اساسی داشتند، شاگردانی که موظف بودند در جامعه بین مسلمانان شبهه‌زدایی کنند.

امام جمعه موقت ارومیه اظهار داشت: از دیگر فعالیت‌های امام معصوم توجه به قشر نویسنده بود، و در هر زمانی نویسندگان را به نشر و گسترش فرهنگ و معارف تشیع ترغیب می‌کردند.

بابازاده ابراز داشت: شبهه‌زدایی از مسائل دینی در جامعه، برخورد با بدعت‌ها، مبارزه با انحرافات و مقابله در برابر تحریفات آن دوره از دیگر فعالیت‌های امام حسن عسکری (ع) با وجود تمام سخت‌گیری‌ها بود.

وی افزود: بزرگترین درس امام حسن عسکری (ع) به علما، دانشمندان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و ... این است که در مقابل ظلم و ستم سکوت نکنند و از انحرافات چشم نپوشند و در مقابل این‌گونه مسائل ایستادگی کنند.

وی در ادامه سخنانش با تبریک سالروز به امامت رسیدن امام عصر (عج) به شیعیان و مومنان گفت: روز جمعه روزی است که امام عصر (عج) در آن روز متولد شده و در روز جمعه به امامت رسیده است و بنا بر روایتی از شیعیان در روز جمعه نیز ظهور خواهد کرد که با این توصیفات لقبی از لقب‌های امام مهدی (عج) را جمعه نامیدند.

بابازاده با یادآوری سانحه تلخ سقوط هواپیمای مسافربری تهران به ارومیه ابراز تاسف کرد و گفت: وظیفه ما همشهریان است که یاد و خاطره هم استانی‌های خود را زنده نگه داریم.

امام جمعه موقت ارومیه با تبریک سی و ششمین سالگرد قیام عظیم مردم قم خاطرنشان کرد: در این روز جمعی از مردم قم با مقام معظم رهبری دیدار کردند و  رهبر کبیر انقلاب  19 دی را نقطه عطف در انقلاب اسلامی خواندند و فرمودند جایگاه مردم قم و شهر قم نماد عظمت جمهوری اسلامی، پایگاه شیعه و روحانیت است.

وی با اشاره به اقدامات اخیر نخست وزیر عراق بر علیه تروریسم‌ تصریح کرد: دعوت و تشویق مردم عراق به مقاومت وظیفه ملت‌های مسلمان است زیرا که قدرت یافتن تروریسم به ضرر قوم‌ها است.

بابازاده افزود: وحدت و همدلی در مبارزه با تروریسم یک پیام اساسی دارد و آن این است که باید دقت کنیم تا تریبون دشمن نشویم، با اظهار نظر‌های ذوق‌زده آب به آسیاب دشمن نریزیم.

وی اظهار داشت: نباید از اختیارات قانونی در جهت پیشبرد اهداف دشمن استفاده کنیم و زمینه را برای اجرای طرح‌های دشمن آماده سازیم.

بابازاده با تشکر از اقدامات مقتدرانه قوه قضائیه در مبارزه با مفسدان اقتصادی عنوان کرد: امید داریم که این اقدامات با تلاش بیشتر پیگیری شوند و ادامه پیدا کنند تا دست رانت‌خواران و طمع‌کاران از اقتصاد کشور کوتاه شود.

وی افزود: مردم انتظار دارند که قوه قضائیه متخلفان را با صراحت به مردم معرفی کند زیرا این صراحت باعث پشتیبانی مردم از دولت می‌شود.

امام جمعه موقت ارومیه در بخشی از سخنانش به مدیران تازه منصوب شده تبریک گفت و افزود: مدیران باید تلاش کنند تا در زمینه آموزش و پرورش حساسیت خاصی از خود نشان دهند و با نگرش ملی و بین‌المللی به این مسئله نگاه کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان امروز مدیران آینده هستند، جوانان امانت الهی هستند و نیاز به آموزش علم، پژوهش و فن‌آوری دارند.

بابازاده اعلام کرد: با تلاش‌های دولت لبنان رهبر گروه تروریستی که باعث شهادت رایزن ایرانی در لبنان شده بود، دستگیر شد و دلایل مرگ ماجد بعد از دیدار با دیپلمات‌های عربی روشن شد.

امام جمعه موقت ارومیه با تشکر از مسئولان شرکت گاز به مردم توصیه کرد که با توجه به برودت هوا و پایین بودن سطح دمای استان مردم در مصرف گاز دقت کافی داشته باشند تا در روزهای آتی دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/61007/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول