اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

دامن زدن به اختلاف شیعه و سنی مهم‌ترین حربه دشمن است

امام جمعه شهرری با اشاره به هفته وحدت گفت: دامن زدن به اختلاف شیعه و سنی مهم‌ترین حربه دشمن است.

دامن زدن به اختلاف شیعه و سنی مهم‌ترین حربه دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی امروز در خطبه نخست نماز جمعه شهرری با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) اظهار داشت: ایشان شش سال از عمر 28 ساله خود را عهده‌دار امامت و ولایت شیعیان بودند.

امام جمعه شهرری با اشاره به هشت سال امامت آن حضرت اظهار داشت: امام حسن عسگری (ع) همواره در تربیت یارانی که بتوانند پا در رکاب و وفادار به امام عصر (عج) باشند همت گماشته‌اند و می‌توان از آن نمونه احمد بن اسحاق قمی را نام برد که همیشه در جبهه حق علیه باطل بوده است.

وی به زیارت جامعه اشاره کرد و گفت: قبور ائمه، جایگاه رفت و آمد ملائکه است و آنها معدن علم هستند و امام حسن عسکری (ع) اشاره دارند که ای مردم مرگ به زودی فراخواهد رسید و نزدیک است، پس بیایید خیر بکارید و خوبی کنید و از شر دوری کنند.

ابراهیمی با اشاره به آغاز امامت امام زمان (عج) تصریح کرد: ما از خداوند می‌خواهیم که زمینه حضور ما در دولت کریمه را فراهم سازد و دولت کریمه یعنی دولت امنیت، رضا، آرامش و دولت مستضعفان و همه در آن هنگام خداوند را پرستش خواهند کرد و ما برای ظهور این منجی عالم دعا خواهیم کرد و امیدواریم در جوار ایشان به نوکری در راه اسلام بپردازیم.

وی در ادامه افزود: امام عصر (عج) خطاب به شیخ حسن جمکرانی در مقدس شمردن مسجد مقدس جمکران فرموده‌اند که به مردم بگویید که با میل و ذوق و شوق وارد مسجد شوند و اعمال را به‌جا آورند و نماز مسجد بخوانند و دو رکعت نماز امام زمان (ع) اقامه کنند، دو رکعتی که هم طراز با خواندن نماز در کعبه و بیت عتیق است.

امام جمعه شهرری عنوان کرد: از آنجایی که ملت ایران وحدت و انسجام رویه خود را حفظ کرده‌اند این مهم سبب شده است تا امنیت این کشور حفظ و روز به روز تقویت شود.

وی وحدت ملی را بسترساز تقویت امنیت ملی و حفظ آرامش مردم در کشور خواند و افزود: دشمنان به دنبال اختلاف و تفرقه هستند تا از این طریق به این امنیت پایدار ضربه بزنند.

ابراهیمی تصریح کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری در کلامشان بیش از هر چیز به موضوع وحدت اشاره کرده‌اند و امروز نیاز اسلام و مسلمین برای مقابله با هرگونه ظلم و ستمی توسل به وحدت است.

امام جمعه شهرری در این خصوص دامن زدن به اختلاف شیعه و سنی را مهم‌ترین حربه دشمن برای ایجاد شکاف در صفوف مسلمین دانست و بیان کرد: این دو مذهب بزرگ در دوره کنونی هدف دشمن قرار گرفته و برای دور کردن مسلمانان از یکدیگر به این شیوه متوسل شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ایران با مذاکرات هسته‌ای به دنیا نشان داد که اهل گفت‌وگو است اما آمریکایی‌ها باید بدانند ملت ایران هرگز در برابر زورگویی‌های امریکا سر تسلیم فرو نمی‌آورند.

ابراهیمی در پایان 26 دی ماه را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: در دی ماه 57 شاه از مملکت فرار کرد و همین امر زمینه‌ساز حضور فرشته‌ای همچون امام راحل در ایران بود.

انتهای پیام/2462/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول