اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

نماز جمعه عامل وحدت است

امام جمعه آستارا گفت: نماز جمعه عبادی‌سیاسی بزرگ‌ترین اجتماع هفتگی مسلمانان و عامل وحدت بین قشرهای مختلف مردم و مسئولان نظام است.

نماز جمعه عامل وحدت است

حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به اهمیت برپایی نماز جمعه اظهار کرد: حکم شرعی که از طرف خداوند بر پیامبر اکرم (ص) و مسلمانان تشریع شد، نماز است.

وی افزود: نخستین نماز تاریخ اسلام با حضور سه نفر از شخصیت‌های بلندمرتبه اسلام حضرت محمد(ص)، حضرت علی(ع) و حضرت خدیجه (س) در روز دوم بعثت برپا شد.

به گفته امام جمعه آستارا، اسلام تنها دینی بوده که تمام ابعاد زندگی بشر را از جمله در بعد اجتماعی و در قالب احکام و مقررات بیان کرده است.

وی برگزاری نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز را در پنجم مرداد 58 به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی در دانشگاه تهران ذکر کرد.

حافظ‌نیا با بیان اینکه نماز جمعه بزرگ‌ترین گردهمایی و اجتماع هفتگی مسلمانان است، گفت: نماز جمعه نشان‌دهنده قدرت و یکپارچگی مسلمانان بوده و موجب الفت و انسجام در جامعه اسلامی و پیوند بین مردم و حاکم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نماز جمعه با خطبه‌ها و سخنرانی‌ها و دیگر راه‌های تبلیغی موجب رشد و تعالی فکری سیاسی، افزایش بصیرت و آگاهی مسلمانان می‌شود.

امام جمعه آستارا نماز جمعه را خنثی کننده توطئه‌های دشمنان اسلام دانست و افزود: نماز جمعه در دل دشمنان هراس ایجاد می‌کند و نفاق را از بین می‌برد.

وی به تاثیرات اجتماعی این فریضه مهم اشاره کرد و یادآور شد: همدلی و دفاع از حقوق امت اسلامی یکی از آثار با برکت نماز جمعه در جامعه اسلامی است.

حافظ‌نیا متذکر شد: مسلمانان با حضور منظم و مستمر در نماز جمعه با یکدیگر آشنا شده و از وقایع و احوال شهر خود، میهن اسلامی و جهان اسلام آگاه می‌شوند.

وی با نماز جمعه را عامل وحدت خواند و تصریح کرد: در نماز جمعه مردم با تبادل افکار درصدد برطرف شدن مشکل بر می‌آیند که نمونه‌های شاخص آن را می‌توان در بسیج عمومی نیروهای مردمی در جنگ تحمیلی و همیاری و همدلی در زمان رخداد حوادث غیر مترقبه دید که همه آنها نشان‌دهنده اتحاد در جامعه اسلامی است.

این استاد حوزه و دانشگاه، جلوگیری از انحرافات فردی و اجتماعی را از دیگر برکات نماز ذکر کرد و یادآور شد: نمازگزار برای استجابت نماز از انجام گناهان جلوگیری می‌کند که آثار فردی و اجتماعی فراوانی به دنبال دارد.

وی حفظ ارزش‌ها و آداب پسندیده اسلامی را از نتایج برپایی نماز جمعه و جماعات عنوان کرد و متذکر شد: کسی که همواره به یاد خداست، او را ناظر بر اعمال خود می‌بیند بنابراین از ناهنجاری‌ها دوری می‌کند.

حافظ‌نیا نماز جمعه را دارای آثار ارزشمند بسیاری خواند و خاطرنشان کرد: تقویت روحیه صبر در برابر مشکلات، امید به آینده، عدالت‌طلبی، نظم و انضباط، آبادانی جامعه و نشاط از جمله آثار ارزشمند نماز جمعه است.

انتهای پیام/84001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول