اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار نور:

نام زیبای جهان پهلوان تختی همواره بر سر زبان‌ها است

معاون فرماندار شهرستان نور گفت: نام زیبای جهان پهلوان تختی همواره بر سر زبان‌ها است.

نام زیبای جهان پهلوان تختی همواره بر سر زبان‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از نور، احمد محمدی امشب در گردهمایی اعضای مجمع پیشکسوتان کشتی آمل و جمعی از گوش‌شکسته‌های پیشکسوت شهرستان نور، اظهار داشت: ورزش باعث سلامت جسمی، فکری و روانی انسان می‌شود و همانطور که گذشتگان و بزرگان دین اشاره داشتند، عقل سالم در بدن سالم است.

وی با اشاره به سالگرد جهان پهلوان غلامرضا تختی یادآور شد: 17 دی‌ماه سال 47 جهان پهلوان تختی در حالی دار فانی را وداع گفت که برای همیشه نام زیبایش با دلیرمردی، رشادت، غیرت و شجاعت بر سر زبان‌ها است.

محمدی تصریح کرد: تختی اگر ماندگار شد علاوه بر قهرمانی‌ها و مدال‌آوری متعدد، در خصلت پهلوانی و جوانمردی سرآمد بود چیزی که متاسفانه امروزه گمشده ورزش قهرمانی و حرفه‌ای دنیا است.

وی عنوان داشت: اگرچه امروزه مدال‌اوری‌های المپیک و جهانی متعددی را در بین همه کشورها شاهد هستیم ولی منش‌های پهلوانی همانند تختی کم مشاهده می‌شود.

معاون فرماندار شهرستان نور با اشاره به اقدام شایسته ورزشکاران آملی در جهت تشکیل مجمع پیشکسوتان کشتی، اذعان داشت: این مجمع باید در کنار ورزش قهرمانی، به گسترش روحیه پهلوانی و جوانمردی در بین ورزشکاران بپردازد.

محمدی با اعلام اینکه امروز ورزشکاران و مربیان ورزشی با ماشین‌ها و منازل میلیاردی خود را جدا از مردم می‌دانند، متذکر شد: باید ورزشکاران مدال‌اور خود را از جنس مردم بدانند.

محمدی در پیشنهادی به مجمع پیشکسوتان کشتی آمل خاطرنشان کرد: در جهت ایجاد و استحکام پیوند برادری و اخوت بین مردم نور و آمل و از بین رفتن همه حواشی، این مجمع با ترکیبی از کشتی‌گیران دو شهر برگزار شود تا بیش از گذشته در بین ورزشکاران کشور نیز درخشش داشته باشیم.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل نیز در این نشست با اعلام اینکه رشته ورزشی کشتی یکی از رشته‌های پرطرفدار، مهیج و زیبا در مازندران است، گفت: این استان یکی از مهدهای کشتی ایران محسوب می‌شود.

سید جعفر رسولی ادامه داد: آمل نیز از یکی از شهرهای نام‌اشنا در ورزش کشتی است که در المپیک سال 2012 لندن قاسم رضایی از این شهرستان توانست در بین برترین‌های دنیا در وزن 96 کیلوگرم با کسب مدال طلا نام ایران اسلامی و سرود ملی کشورمان را در جهان طنین‌انداز کند.

انتهای پیام/86012/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول