اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز صورت گرفت

برگزاری یادواره 22 شهید سینوا

ظهر امروز مراسم یادواره 22 شهید سینوا و حومه با حضور مسئولان شهرستان چالوس، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و اهالی روستاهای پنج‌گانه سینوا در مسجد جامع سینوا برگزار شد.

برگزاری یادواره 22 شهید سینوا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، علی‌مدد بابایی‌نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم یادواره 22 شهید سینوا و حومه که با حضور مسئولان شهرستان چالوس، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و اهالی روستاهای پنج‌گانه سینوا در مسجد جامع سینوا برگزار شد، اظهار کرد : همه ما آرامش و رفاه امروز خود را مدیون خون شهدا هستیم.

وی تصریح کرد: اگر امروز ملت ایران در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و دیپلماسی 1+5 حرفی برای گفتن دارد بدون شک در گرو تفکر شهدا و خون پاک آنها است.

رئیس ستاد یادواره شهدای چالوس با اشاره به وظیفه ما در عصر کنونی تأکید کرد: تأسی و پیروی از ولایت‌فقیه و پیروی از آرمان‌های شهدا که به‌واسطه پیروی از ولایت‌فقیه جانشان را نثار کردند و به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند، مهم‌ترین وظیفه ما در دوره کنونی است.

وی متذکر شد: امروز دیگر ما دشمن مستقیم و جنگ تن به تن نداریم، بلکه دشمن سعی دارد تا جنگ را به خانه‌ها بیاورد، بنابراین ما باید سعی کنیم تا با بصیرت، آگاهی و سیاست درست نقشه‌های شوم آنها را خنثی کنیم.

بابایی‌نژاد به نقش شهدای این منطقه در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مردم سینوا در طول هشت سال دفاع مقدس با تشکیل گردان 400 نفره به‌طور داوطلبانه در جبهه‌ها حضور می‌یافتند و به‌ واسطه همین رشادت‌‌ها 22 شهید را تقدیم انقلاب کردند.

وی یادآور شد: روستای سینوا، محل قرارگاه رمضان برای رزمندگان برای ارسال محموله‌ها و ادوات جنگی به خاک عراق در طول هشت سال دفاع مقدس بود و دلاوری‌های مردم این منطقه سبب شد تا 50 جانباز و پنج آزاده قهرمان سبب سرفرازی این منطقه هستند.

شهدا اسوه خوبان جهان هستند

دبیر ستاد یادواره شهدای روستای سینوا و حومه اظهار داشت: این یادواره سومین یادواره شهدای روستای سینوا و حومه است که در مسجد جامع این روستا برگزار شد.

دانش زال‌نژاد به تقدیم 22 آلاله‌ آسمانی روستای سینوا و حومه به انقلاب اشاره کرد و گفت: شهدای روستاهای پنج‌گانه سینوا از تمام اقشار شامل پیر وجوان، روحانی، بسیجی، پاسدار و سرباز بوده است که به‌طور داوطلبانه جان خویش را در طبق اخلاص گذاردند.

وی به ارج نهادن یاد و خاطره شهدا تأکید کرد و افزود: شهدا اسوه خوبان جهان می‌باشند، بنابراین حمایت و احترام به خانواده‌های شهدا وظیفه همه‌ ما است.

انتهای پیام/2296/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول