اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

فعالیت گسترده «بلک‌ واتر» آمریکایی در پاکستان با چهره‌ای جدید

شرکت امنیتی بلک واتر که در زمینه عملیات‌های خرابکارانه و جاسوسی در سراسر جهان فعالیت دارد، مدتی است تحت عناوین جدید فعالیت خود را در پاکستان از سر گرفته است.

فعالیت گسترده «بلک‌ واتر» آمریکایی در پاکستان با چهره‌ای جدید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد به نقل از روزنامه «امت» پاکستان، شرکت امنیتی بلک واتر مدتی است تحت عناوین جدید از جمله شرکت «ژی ورلد واید» و «توتال سولوشن» فعالیت‌های خود را در پاکستان از سر گرفته است.

این در حالی است که به نظر می‌رسد بسته شدن مسیر تدارکاتی ناتو در پاکستان فعالیت این شرکت در این کشور را افزایش داده است.

به‌ تازگی، دولت پاکستان با احساس خطر از فعالیت این شرکت امنیتی به نیروهای امنیتی این کشور دستور داده تا علیه بلک واتر وارد عمل شوند.

«چودری نثار علی خان» وزیر کشور پاکستان به‌ تازگی متوجه شده که جاسوسان آمریکایی به عنوان دیپلمات و کارمند سفارت آزادانه در مناطق مختلف اسلام‌آباد رفت و آمد دارند.

کشف 3 مخفی‌گاه بلک واتر در پاکستان

این افراد نه تنها خودشان دست به عملیات می‌زنند بلکه مشغول سرمایه‌گذاری برای خرابکاری در پاکستان هستند.

وزیر کشور پاکستان از سازمان ثبت احوال درخواست کرده تا با نصب دستگاه‌های اسکن و تجهیزات مراقبتی، افراد مشکوک و حتی کسانی که با دولتمردان رفت و آمد دارند را تحت نظر قرار دهند.

برهمین اساس، پلیس پاکستان اعلام کرد که 3 مخفی‌گاه بلک واتر که با نام توتال سولوشن اداره می‌شد را کشف کرده است. از بین این مخفی‌گاه‌ها 2 مخفی‌گاه در اسلام‌آباد و یکی هم در شهر پیشاور قرار دارد.

تحقیقات تازه نشان می‌دهد شرکت امنیتی بلک واتر با نام جدید توتال سولوشن در شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام‌آباد، پیشاور، کویته و کراچی فعال شده است. جاسوسان آمریکایی که در گذشته با اجاره ویلا و خانه‌های بزرگ در مناطق دور افتاده فعالیت می‌کردند، در حال حاضر از ساختمان سفارت و کنسولگری‌های آمریکا که به بهترین امکانات مجهز است برای فعالیت خود استفاده می‌کنند.

جاسوسان آمریکایی از افراد محلی نیز برای گسترش فعالیت جاسوسی خود استفاده می‌کنند.

نحوه ورود جاسوسان آمریکایی به پاکستان

طبق تحقیقات انجام شده، آمریکایی‌ها به ‌طور رسمی و با هماهنگی پاکستان پروژه‌هایی را در پاکستان آغاز کرده‌اند اما تعداد افرادی که به بهانه اجرای این پروژه‌ها وارد کشور می‌شوند غیر قابل تصور است.

از آنجا که تعداد اتباع آمریکایی که وارد پاکستان می‌شوند بیش از مقدار قانونی است لذا دولت پاکستان تصمیم گرفته نسبت به افراد خارجی که مدارک قانونی آنها مشکوک است وارد عمل شود. این در حالی است که دیپلمات‌های خارجی حق ندارند بدون هماهنگی از حوزه مأموریت خود بیرون رفته و از شهر خارج شوند.

یک افسر عالی‌رتبه پلیس در مصاحبه با روزنامه امت ابراز داشت: با اینکه وزیر کشور به صورت ناگهانی دستور عملیات علیه جاسوسان خارجی را صادر کرد اما پلیس موفق شد 3 مخفی‌گاه بزرگ جاسوسان خارجی را کشف کند و عملیات علیه آنان آغاز شده است.

پلیس با به دست آوردن اطلاعات از برخی جاسوسان خارجی دستگیر شده به دنبال دستگیری جاسوسانی هستند که خود را عضو شرکت ژی ورلد واید یا توتال سولوشن معرفی می‌کنند.

همچنین تعداد زیادی از اعضای بلک واتر که به بهانه کار در پروژه‌های مختلف وارد پاکستان شده‌اند با خودروی سفارت در مناطق مختلف شهر تردد می‌کنند و بعد از پایان مأموریت به محل استقرار خود باز می‌گردند.

علاوه بر این، آمریکایی‌ها در هر یک از این مناطق یک ویلای بزرگ را اجاره کرده‌اند اما تشخیص اینکه چه تعداد از آنها عضو توتال سولوشن هستند و برای بلک واتر کار می‌کنند کار بسیار دشواری است.

دیپلمات‌هایی که جاسوس می‌شوند

طبق این گزارش، علاوه بر اسلام‌آباد یک مرکز جاسوسی بزرگ نیز در منطقه «یونیورستی تاون» شهر پیشاور کشف شده است.

دولت پاکستان در حال حاضر، بیش از همه به دیپلمات‌های آمریکایی مشکوک است و معتقد است که جاسوسان خود را به شکل دیپلمات درآورده و مشغول خرابکاری در پاکستان هستند بنابراین اجازه داده نمی‌شود افراد خارجی مشکوک آزادانه در شهرهای مختلف پاکستان تردد کنند.

هم اکنون سازمان اطلاعات پاکستان مشغول تحقیق در این زمینه است که آیا اعضای بلک واتر مانند گذشته از برخی افسران بازنشسته ارتش هم برای فعالیت‌های خود کمک می‌گیرند یا خیر؟

با این حال، شماری از جاسوسان که به بهانه عضویت در سازمان‌های خدماتی فعالیت می‌کنند شناسایی شده‌اند که به ‌زودی دستگیر می‌شوند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول