اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون پرورش فکری کودکان سبزوار:

خیرین در حوزه کتاب کودک و نوجوان ورود کنند

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سبزوار با اشاره به اینکه نیازمند توسعه این کانون‌ها در شهرستان سبزوار هستیم، خواستار مشارکت خیرین در حوزه مسائل مربوط به کتاب کودک و نوجوان شد.

خیرین در حوزه کتاب کودک و نوجوان ورود کنند

سید حسین قریشیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار داشت: در حال حاضر مجموعه کانون‌های پرورش فکری کودکان این شهرستان با سه مرکز فرهنگی هنری ثابت، یک مرکز پستی، یک مرکز سیار روستایی و یک نمایشگاه دائمی کتاب به کودکان و نوجوانان ارائه خدمات می‌نماید.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت و وسعت شهر سبزوار نیازمند استقرار سه مرکز دیگر در این شهرستان هستیم.

وی با بیان اینکه کانون در پرورش فکر و خلاقیت افراد نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: حضور نوجوانان و کودکان مناطق محروم در کانون‌ها ملموس‌تر است و ما شاهد بوده‌ایم که در این مناطق چه استعدادهایی بعد از ورودشان به این مجموعه کشف و شکوفا شده است.

وی از عضویت بیش از 8 هزار و 500 نفر کودک و نوجوان در کتابخانه‌های این کانون خبر داد و گفت: بیش از 50 هزار جلد کتاب در کانون‌ها در اختیار این عزیزان قرار دارد.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سبزوار با بیان اینکه مرکز سیار روستایی این کانون 22 روستای شهرستان را تحت پوشش دارد و هر روز عازم دو روستا می‌شود، افزود: این مرکز سیار روستایی هر دو هفته به روستاها مراجعه کرده و کتاب را به صورت امانت در اختیار متقاضیان عضو قرار می‌دهد.

وی با اظهار اینکه همه هزینه‌های پستی بر عهده خود کانون است، گفت: برای اعضا بر اساس علاقمندی آنان کتاب به همراه یک پاکت و تمبر ارسال می‌شود و پس از مطالعه و برگشت کتاب با هزینه کانون مجدداً کتاب برای آنان ارسال شده و این روند ادامه دارد.

قریشیان با اشاره به مشکل کمبود فضا در مرکز فرهنگی هنری شماره سه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سبزوار نیز گفت: طرح توسعه این مرکز از سال 89 شروع شده ولی متأسفانه به دلیل کمبود اعتبارات هنوز در مرحله ساخت و ساز قرار دارد.

وی از استقبال مردم از این مجموعه فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: متأسفانه برخلاف استقبال مردمی از کانون‌ها، مسئولین علاقه خاصی را به این مراکز نشان نمی‌دهند.

وی خواستار مشارکت خیرین در حوزه مسائل مربوط به کتاب کودک و نوجوان شد و گفت: سرمایه‌گذاری برای کودکان و نوجوانان تضمین کننده توسعه هر کشوری در آینده است.

انتهای پیام/2202/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول