اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف بسطام خبر داد

ثبت 26 مورد وقف جدید در بسطام

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بسطام از ثبت 26 مورد وقف جدید در بسطام از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

ثبت 26 مورد وقف جدید در بسطام

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام مرتضی میرکو ظهر امروز در همایش «همه واقف باشیم» که به همت اداره اوقاف و امور خیریه بسطام در امامزاده میرهاشم (ع) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: 26 مورد وقف جدید در 9 ماهه اول سال‏جاری در بسطام ثبت شده است و این آمار بسیار خوبی بوده تا مشخص شود جایگاه وقف تا چه اندازه است.

وی تصریح کرد: طبیعت زندگی این جهان مادی است و همه به سمت جمع‏آوری مال و ثروت گرایش دارند؛ اما باید دانست که زندگی مادی محکوم به فنا و نابودی است و همه چیز روزی از بین خواهد رفت.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بسطام افزود: باید برای آخرت و آن دنیای خود نیز توشه‏ای برداشت و تنها چیزی که ماندگار خواهد بود و رنگ ابدیت به خود می‏گیرد، وقف است.

میرکو بیان داشت: بر اساس روایات موجود، تنها چیزی که ماندگار بوده و اثرات آن همواره پابرجاست و پس از مرگ انسان نیز پرونده اعمال او را باز نگه می‏دارد، وقف است.

وی تصریح کرد: وقف به انسان رنگ ابدیت می‏بخشد و موجب می‏شود تا نام او تا ابد باقی بماند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بسطام با بیان اینکه وقف مصداق بارز باقیات و صالحات است، خواستار توسعه و ترویج فرهنگ وقف در جامعه شد.

میرکو ادامه داد: تنها با وقف می‏توانیم اموال خود را در صندوق الهی ذخیره کنیم و در آخرت از این ثروت همیشگی بهره ببریم و پرونده اعمال نیک ما روز به روز سنگین‏تر شود.

وی اضافه کرد: به هر حال، فرهنگ وقف می‎تواند فرهنگی نیکو برای جامعه اسلامی به شمار بیاید و باید همواره در راه ترویج آن کوشید.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بسطام ادامه داد: وقف چون خونی در کالبد اقتصادی و اجتماعی جامعه در جریان است و تا این خون در جریان باشد، موجب حیات خواهد بود.

میرکو افزود: وقف موجب زنده بودن، ماندگاری و نشاط می‏شود و این است که در اسلام این همه به این سنت حسنه توصیه شده است.

انتهای پیام/2249/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول