اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا خبر داد

فعالیت 1500 صنف در بازارچه مرزی آستارا

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا از فعالیت یک‌هزار و 500 صنف در بازارچه مرزی این شهرستان خبر داد.

فعالیت 1500 صنف در بازارچه مرزی آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، بیژن خالق‌وردی‌پور عصر امروز در جمع صنعت‌گران این شهرستان اظهار کرد: آستارا در شمالی‌ترین بندر و غربی‌ترین دریای خزر قرار دارد.

وی آستارا را دارای دو شهر و دو بخش لوندویل و مرکزی دانست و تصریح کرد: بندر چند منظوره و اداره کل گمرک و منطقه ویژه اقتصادی از جمله امکانات تجاری آستارا است.

این مسئول 60 درصد اقتصاد آستارا از طریق تجارت ذکر کرد و گفت: آستارا 86 هزار نفر جمعیت دارد که سالانه بالغ بر 5 میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند.

وی 98 درصد مردم آستارا را باسواد خواند و فعالیت 5 هزار صنف و 19 اتحادیه را از دیگر ویژگی‌های تجاری این شهرستان عنوان کرد.

خالق‌وردی‌پور یادآور شد: آستارا 10 اتحادیه تولیدی و 9 اتحادیه خدماتی دارد و شهرستان مرزی و بندری با 375 کلیومتر مرز و بازارچه مرزی است.

وی تصریح کرد: فعالیت یک‌هزار و 500 صنف در بازارچه مرزی فعالیت با 5 هزار نفر اشتغالزایی مستقیم از دیگر ویژگی‌های آستارا است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا، حمایت مسئولان از بازارچه این شهرستان را برای توسعه صادرات مهم دانست و خاطرنشان کرد: برای توسعه صادرات باید فکر اساسی و اقتصادی شود که نیازمند برنامه بلند مدت است.

وی نبود فاکتور خرید و فروش را از مشکلات بازار دانست و یادآور شد: باید این مهم با برنامه‌ریزی و مدیریت شهرستانی برطرف شود.

خالق‌وردی‌پور با بیان اینکه شهرک صنعتی «هودول» آستارا راه مناسبی ندارد، متذکر شد: این امر موجب کاهش سرمایه‌گذاری شده و نیازمند همت مسئولان است.

ا‌نتهای پیام/84001/ت20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول