اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

رنج روستاهای نقطه صفر مرزی آستارا از مشکلات

آسفالت نشدن خیابان، اصلاح طرح هادی، ضعف برق روستایی، انباشت چهار ساله زباله و ... از جمله مشکلات روستاهای «خشکه‌دهنه» و «جلال‌آباد» نقطه صفر مرزی آستارا است.

رنج روستاهای نقطه صفر مرزی آستارا از مشکلات

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، دو روستای مرزی «خشکه‌دهنه» و «جلال‌آباد» در نقطه صفر مرزی این شهرستان قرار دارند که از مشکلات عدیده‌ای رنج می‌برند.

*عمران و آبادانی روستاهای خشکه‌دهنه و جلال‌آباد کافی نیست

عضو شورای اسلامی روستاهای مرزی خشکه‌دهنه و جلال‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات زیادی برای عمران و ‌آبادانی این دو روستا شده است اما کافی نیست.

رسول دیارپور افزود: امسال خدماتی مانند ترمیم و بازسازی ورودی این دو روستا، رسیدگی و پیگیری برطرف شدن چراغ روشنایی معابر و کوچه‌ها، شن‌ریزی کوچه‌های دو روستای مذکور در چندین نوبت انجام شده است.

وی ساماندهی و جمع‌آوری زباله محله دو روستا، لایروبی کانال خشکه‌دهنه و جلال‌آباد، لکه‌گیری چاله‌ها و کوچه‌های دو روستا با استفاده از سیمان، ترمیم و بازسازی دو پل در مسیر معابر اصلی در جلال‌آباد را از دیگر اقدام‌ها برشمرد.

*کمبود اعتبار پاسخ مسئولان به شورای روستا

این مسئول با بیان اینکه بارها درباره مشکلات دو روستای مذکور به اداره‌های مختلف مراجعه کردیم، ادامه داد: اداره‌ها همکاری خوبی دارند اما می‌گویند تامین اعتبار نشدیم.

وی تصریح کرد: یک بار نیز از فرماندار و نماینده و بخشدار دعوت کردیم تا از نزدیک مشکلات را منعکس کند که قول رسیدگی داد.

دیارپور با بیان اینکه برخی خیابان‌ها و کوچه‌های جلال‌آباد و خشکه‌دهنه آسفالت نشده است، گفت: طرح هادی این روستاها نیاز به بازنگری و اصلاح دارد و به مسئولان منعکس شده اما تاکنون نتیجه نداده است.

*استرداد عوارض پروژه مسکن معلولان روستای جلال‌آباد از شهرداری

وی اضافه کرد: پروژه مسکن معلولان در محدوده دهیاری روستای جلال‌آباد است اما عوارض 400 میلیون تومانی به حساب شهرداری واریز شده در صورتی که در محدوده روستا قرار دارد و با این عوارض می‌توانستیم به عمران و ‌آبادانی و تمام مشکلات روستا برسیم.

عضو شورای روستاهای خشکه‌دهنده و جلال‌آباد، خاطرنشان کرد: دهیاری و شورا درخواست استرداد عوارض به دهیاری را دارند.

وی با اشاره به اینکه بارها در زمینه ضعف برق در روستای مذکور پیگیری کردیم، ادامه داد: فصل تابستان مشکل برق داریم و مدیر اداره برق همکاری خوبی با شورا و دهیاری دارد اما می‌گوید اعتبار نیست ضمن اینکه فشار آب لوله‌کشی این روستا نیز کم است.

*دیوارکشی رودخانه مرزی آستارا کامل شود

فعال اجتماعی روستاهای خشکه‌دهنده و جلال‌آباد نیز گفت: این دو روستا در نقطه صفر مرزی شهرستان مرزی آستارا قرار دارند.

پیمان ناصری، خواستار احداث سالن ورزشی برای اوقات فراغت جوانان روستاهای مذکور شد.

وی با بیان اینکه در سیلاب و روزهای بارانی خانه‌های مردم دچار آبگرفتگی می‌شوند، افزود: با ایجاد جویبار از روستا و رودخانه مرزی، مشکل جمع‌شدن آب‌های سطحی برطرف می‌شود.

دهیار روستاهای خشکه‌دهنه و جلال‌آباد نیز اظهار کرد: روزهای بارانی روستاها را سیلاب می‌گرفت و با دیوارکشی رودخانه مرزی آستارا تا حدودی مشکل سیلاب برطرف شده است.

فردین لطافت‌نیا، خواستار احداث کامل بقیه دیوار رودخانه مرزی آستارا از مسئولان امر شد.

*انباشت زباله 4 ساله در روستای جلال‌آباد

وی گفت: شهرداری آستارا در بلوار جانبازان که آخرین بخش محدوده این شهر با جلال‌آباد است را چهار سال است نظافت می‌کند اما زباله را در محل می‌گذارند.

دهیار روستاهای خشکه‌دهنه و جلال‌آباد، با اشاره به اینکه فشار قوی برق از وسط روستا می‌گذرد، افزود: این موضوع مشکلات زیادی را برای اهالی به وجود آورده است.

وی گفت: بارها از مسئولان خواستیم فشار قوی برق به بیرون روستا انتقال یابد اما نتیجه‌ای نگرفتیم.

لطافت‌نیا با قدردانی از تلاش‌های فرماندار، بخشدار مرکزی و نماینده آستارا در زمینه برطرف شدن مشکلات روستا خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان در آینده نگاه ویژه‌ای به این روستاها داشته باشند.

انتهای پیام/84001/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول