اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی کرمانشاه:

بسیج نهضت تولید محصولات فرهنگی را با تعهد پیش می‌برد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در بسیج هنر متعالی به ‌وجود آمدن انسان‌های والا اتفاق می‌افتد، گفت: بسیج نهضت تولید محصولات فرهنگی را با تعهد پیش می‌برد.

بسیج نهضت تولید محصولات فرهنگی را با تعهد پیش می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ابراهیم رحیمی‌زنگنه بعد از ظهر امروز در آیین اختتامیه سومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج هنرمندان استان کرمانشاه اظهار داشت: هنر از مقوله‌هایی همچون عشق و عدالت است که بیشتر دریافت کردنی هستند.

رحیمی زنگنه تصریح کرد: هنر از دو جزء هو و نره تشکیل شده که هو به معنای خوبی و نره به ‌معنای انسان است و هونره (هنر) به ‌معنای انسان خوب و کامل معنا می‌شود.

وی برجسته‌ترین هنر خداوند را خلق انسان کامل عنوان کرد و ادامه داد: خداوند در خلقت انسان به خودش تبریک گفت و این نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه بشر است.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، هنر را می‌توان به فضیلت، دانش، توانایی و قدرت بیان زیبایی‌های عالم هستی معنا کرد.

این مسئول افزود: تجلی هنر در خط، خوش‌نویسی و در تناسب کلمات، شعر را به ‌وجود می‌آورد و تمام هنرها مبتنی بر هارمونی بین اجزای عالم جلوه می‌کنند.

وی هنرمند را فردی دانست که بتواند حقایق را بیان کند و گفت: هیچ اندیشه و فرهنگی بدون ابزار هنری ماندگار نیست و انسان موجودی تلفیق یافته از ملک و ملکوت است.

رحیمی‌زنگنه خاطرنشان کرد: نظام‌های انسان‌گرایانه و مادی‌گرا هنر را در بعد حیوانی و در خدمت مظاهر دنیوی برای لذت‌جویی مادی قرار می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دشمن درصدد تاختن به باورهای ملت ایران است، بیان داشت: دنیای استکبار از ابزار هنری برای رسیدن به اهداف پلید خود استفاده می‌کند.

وی تاثیر یک دقیقه انیمیشن بر روی ذهن کودک را به اندازه 100 دقیقه سخنرانی دانست و متذکر شد: باید با توجه بیشتر به هنر و ساخت آثار خوب، در مقابل هجمه‌های دشمن بایستیم.

رحیمی‌زنگنه عنوان کرد: اگر ابزار هنری در اختیار هنرمندان متعهد و در مسیر ارزش‌ها قرار بگیرد، می‌تواند موجب انسان‌سازی و ترویج مفاهیم سازنده در جامعه شود.

این مسئول بسیج را مدرسه عشق و سازنده انسان‌های بزرگی همچون شهدای والامقام بیان کرد و گفت: در بسیج هنر متعالی به‌ وجود آمدن انسان‌های والا اتفاق می‌افتد.

وی تاکید کرد: بسیج نهضت تولید محصولات فرهنگی را با تعهد پیش می‌برد و باید در شرایط کنونی همه از هنر و هنرمندان برای ترویج فرهنگ غنی و ارزشمند ایرانی اسلامی حمایت کنیم.

انتهای پیام/2700/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول