اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

اجرای برنامه «دانش‌آموز پژوهشی» در یادواره‌های‌ شهدای زنجان

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: برنامه «دانش‌آموز پژوهشی» در یادواره‌های‌ شهدای دفاع مقدس استان زنجان برگزار می‌شود.

اجرای برنامه «دانش‌آموز پژوهشی» در یادواره‌های‌ شهدای زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری بعدازظهر امروز در حاشیه مراسم یادواره شهدای عملیات کربلای 5 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 36 هزار شهید دانش‌آموز دفاع مقدس در کشورمان وجود دارد.

وی تعداد شهدای دانش‌آموز استان زنجان را 410 شهید اعلام کرد و گفت: 49 نفر از فرهنگیان استان زنجان نیز در دوران جنگ تحمیلی به درجه شهادت نائل شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به اهداف برگزاری یادواره شهدای دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: هدف از برگزاری این یادواره‌ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست.

این مسئول با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: در طول سه سال گذشته یادواره شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس در سطح استان زنجان برگزار می‌شود.

نظری مجری اجرای یادواره شهدا را اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پروش استان زنجان اعلام کرد و گفت: این مراسم با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید استان زنجان برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال برگزاری یادواره شهدا با سال‌های گذشته تفاوت دارد، اضافه کرد: از امسال مراسم یادواره شهدا به صورت «دانش‌آموز پژوهشی» برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در طرح «دانش‌آموز پژوهشی» خود دانش‌آموزان در زندگینامه شهدا مطالعه و تحقیق می‌کنند، ادامه داد: دانش‌آموزان مقاله‌های خود را درباره زندگی و وصیت‌نامه شهیدان به یادواره شهدا ارسال می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مقاله‌های برگزیده پس از بررسی انتخاب شده و دانش‌آموزان مقاله‌های خود را در یادواره شهدا ارائه می‌دهند.

نظری با اشاره به اینکه طرح دانش‌آموز پژوهشی در دیدار سال گذشته مقام معظم رهبری با معلمان در هفته معلم مطرح شد، یادآور شد: ایشان بر اجرای این طرح در یادواره‌های شهدا تاکید کردند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان ماه‌ها قبل از برگزاری یادواره شهدا زندگی‌نامه شهدا را تحقیق و مطالعه می‌کنند، اضافه کرد: در روز برگزاری یادواره دانش‌آموزان مقاله خود را ارائه می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان متذکر شد: برگزاری طرح دانش‌آموز پژوهشی بهانه‌ای برای آشنایی دانش‌آموزان با زندگی و اهداف شهداست.

* انتخاب 10 مقاله برگزیده در برنامه «دانش‌آموز پژوهشی»

این مسئول با اشاره به اینکه برگزاری مراسم یادواره شهدای امروز بر عهده دبستان دخترانه شاهد ریحانه زنجان است، بیان داشت: 40 مقاله دانش‌آموزان این دبستان به یادواره شهدای ارسال که از این تعداد 10 مقاله برگزیده انتخاب و ارائه می‌شود.

نظری در ادامه به تفاوت مدارس شاهد با مدارس عادی آموزش و پرورش اشاره کرد و یادآور شد: در مدارس شاهد ساعاتی مازاد بر مدارس عادی به برنامه‌های فوق برنامه‌ای اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه معلمان مدارس شاهد به صورت خاص انتخاب می‌شوند، اذعان داشت: آموزش و پرورش برنامه سازماندهی نیروی انسانی را برگزار می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در پایان با اشاره به اینکه در این برنامه‌ مدارس معلمان بر اساس امتیازات آنها انتخاب می‌شود، گفت: مدیران مدارس شاهد قبل از برگزاری برنامه سازماندهی نیروی انسانی معلمان خود را برای تدریس در مدارس شاهد انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام/73008/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول