اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد

بهره‌برداری از 2 واحد نیروگاهی در کیش/ هدر رفت 47 درصد از آب تولیدی در کیش

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از بهره‌برداری دو واحد نیروگاهی در این جزیره طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: به دلیل فرسودگی شبکه آبرسانی کیش 47 درصد آب تولیدی در این جزیره هدر می‌رود.

بهره‌برداری از 2 واحد نیروگاهی در کیش/ هدر رفت 47 درصد از آب تولیدی در کیش

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره کیش به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، علی‌اصغر مونسان در جمع اعضای جامعه هتل‌داران و مراکز اقامتی کیش با اشاره به کمبودهای اساسی در بخش زیر ساخت‌های انرژی و خاموشی‌های قبل از قبول مسئولیت وی در کیش، آن را زیبنده مهم‌ترین مقصد گردشگری کشور ندانست و اظهار داشت: برای حل این مشکل، تکمیل زیر ساخت‌های انرژی را در شمار نخستین فعالیت‌های این سازمان قرار دادیم.

وی افزود: وجود تنها یک نیروگاه در جزیره کیش و متصل نبودن به شبکه سراسری برق، قطعی برق و خاموشی را در هنگام بروز مشکلات فنی در نیروگاه اجتناب ناپذیر می‌کند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش به برنامه‌های کوتاه مدت این سازمان برای تکمیل زیرساخت‌های انرژی و ایجاد دو واحد نیروگاهی تا پایان امسال اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری کامل از این دو واحد نیروگاهی با توان تولید 70 مگاوات برق در دهه فجر امسال و نوروز و تابستان سال آینده مشکلات برق جزیره کیش در بخش تولید برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین حل مشکلات شبکه توزیع برق با توجه به زمان‌بر بودن آن اکنون در دستور کار کارشناسان معاونت عمرانی قرار گرفته است و در کوتاه‌ترین زمان برای رفع آنها اقدام خواهد شد.

مونسان در بخش دیگری از این نشست با بیان این که به دلیل فرسودگی شبکه توزیع آب، روزانه 47 درصد از تولید آب شیرین در جزیره کیش هدر می‌رود اظهار کرد: پروژه تعویض شبکه توزیع آب در حال انجام است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه بوی نامطبوع فاضلاب در برخی قسمت‌های جزیره به هیچ وجه زیبنده فضای گردشگری کیش نیست گفت: طی هفت ماه آینده تصفیه‌خانه‌های فاضلاب راه‌اندازی شده و بخش عمده‌ای از مشکلات به سرعت حل می‌شود و در گام نخست ساماندهی پساب پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی را در دستور کار داریم.

یادآور می‌شود جزیره کیش در 18 کیلومتری کرانه جنوبی کشورمان واقع شده و در حال حاضر شرکت آب و برق کیش تامین برق و آب شرب مورد نیاز ساکنان و گردشگران این جزیره را برعهده دارد.

این شرکت با 20 دستگاه آب‌شیرین‌کن و ظرفیت متوسط تولید روزانه 20 هزار و 803 متر مکعب آب شرب ساکنان کیش را تامین می‌کند.

گفتنی است ظرفیت عملی تولید آب شیرین در جزیره کیش روزانه 24 هزار و 650 متر مکعب است.

ظرفیت تولید عملی برق در جزیره کیش نیز با شش واحد نیروگاه گازی با ظرفیت 125 مگاوات و یک مولد نیروگاهی دیزل 10 مگاواتی در حدود 135 مگاوات است که با بهره‌برداری از یک واحد نیروگاهی جدید 35 مگاواتی بزودی به 170 مگاوات می‌رسد.

در حال حاضر نیز با توجه به کاهش مصرف برق در ماه‌های خنک سال ظرفیت تولید متوسط روزانه حدود 50 مگاوات است.

انتهای پیام/88001/ط/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول