اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری کردستان:

380 دفتر پیشخوان دولت در کردستان فعالیت می‌کنند

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری کردستان از فعالیت 380 دفتر پیشخوان دولت در مناطق شهری و روستایی این استان خبر داد.

380 دفتر پیشخوان دولت در کردستان فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از پایگاه خبری روابط عمومی استانداری کردستان، خشایار صدری اظهار داشت: در حال حاضر از مجموع 18 هزار دفتر پیشخوان شهری و روستایی خدمات دولت و پلیس +10 در کشور، تعداد 380 دفتر در مناطق مختلف شهری روستایی در کردستان فعال هستند.

وی افزود: در مجموع با راه‌اندازی 190 دفتر خدمات پیشخوان دولت در مناطق شهری و 190 دفتر نیز در مناطق روستایی زمینه اشتغال برای یک‌هزار و 500 نفر نیروی انسانی بطور مستقیم و 500 نفر به صورت غیرمستقیم  فراهم شده است.

صدری ادامه داد: با توجه به آیین‌نامه و دستورالعمل‌ها، از 110 خدمت قابل واگذاری دستگاه‌های اجرایی به مشتریان، طبق تفاهم‌نامه‌های منعقد شده سه جانبه دفتر فناوری و اطلاعات استانداری، دستگاه خدمت‌دهنده و انجمن صنفی دفاتر پیشخوان استان، تعداد 96 خدمت در این دفاتر عرضه می‌شود که از رشد 300 درصدی برخوردار است.

وی به تشکیل جلسات کارگروه استانی اشاره کرد و گفت: تاکنون 32 جلسه کارگروه استانی پیشخوان تشکیل و طی آن فرایندهای انجام تفاهم‌نامه واگذاری خدمات، صدور، تمدید، انتقال و تبدیل پروانه‌های دفاتر پیشخوان و تخلفات آنها رسیدگی می‌شود.

صدری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این کارگروه به طور میانگین در هر ماه تعداد 40 مورد درخواست صدور، تمدید، انتقال و تبدیل پروانه بررسی می‌شود.

مدیرکل دفتر فناوری و اطلاعات استانداری کردستان در پایان به مشکلات پیش روی این دفاتر پرداخت و گفت: عدم تناسب تعرفه کارمزد دفاتر طبق افزایش هزینه‌های جاری آنها، عدم پوشش بیمه کارکنان دفاتر پیشخوان، نبود سامانه نرم‌افزاری برای تسهیل در امورات اجرایی، عدم آسیب‌شناسی عملکرد این دفاتر، استیجاری بودن و هزینه‌های بالای اجاره محل فعالیت‌های آنها و عدم همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی در واگذاری خدمات از مهم‌ترین مشکلات این دفاتر به شمار می‌رود.

انتهای پیام/79001/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول