اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احول مازندران خبر داد

فعالیت 16 دفتر پیشخوان دولت در مازندران

مدیرکل ثبت احول مازندران گفت: در حال حاضر 12 دفتر پیشخوان در شهرهای استان دایر شده که در این هفته چهار دفتر دیگر به آن افزوده شده و تعداد آنها به 16 مرکز می‌رسد.

فعالیت 16 دفتر پیشخوان دولت در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، فرج‌الله ملکی امشب در پنجمین روز از هفته گرامیداشت ثبت‌احوال که با عنوان ثبت احوال و دولت الکترونیک نام‌گذاری شده، پس از افتتاح مرکز صدور کارت ملی هوشمند تنکابن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شهرستان پس از ساری دومین شهر مازندران در صدور کارت هوشمند است.

وی افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه تمام مردم ایران باید دارای کارت ملی هوشمند شوند.

این مسئول بیان داشت: نام‌گذاری پنجمین روز از هفته ثبت احوال با عنوان ثبت احوال و دولت الکترونیک نشان‌گر اهمیت بهره‌گیری از این امکان خوب تکنولوژی برای حل مشکلات مردم در پیچ و خم ادارات است و در این راستا براساس اصل ماده 44 قانون اساسی مبنی بر خصوصی‌سازی خدمات ثبت احوال کشور پیشرو بوده و تاکنون 11 خدمت خود را از حوزه خدمات به بخش خصوصی واگذار کرده است.

وی افزود: در حال حاضر 12 دفتر پیشخوان در شهرهای استان دایر شده که در این هفته چهار دفتر دیگر به آن افزوده شده و تعداد آنها به 16 مرکز  می‌رسد.

ملکی گفت: هم‌اکنون در روستاهای بالای 300 خانوار مازندران پنج دفتر خدمات روستایی ICT فعالیت دارند و با بهره‌برداری از شش دفتر جدید مجموع آنها به 11 دفتر می‌رسد و بسته به شرایط جمعیتی این امکان وجود دارد تا این مراکز که به عنوان مراکز ثبت احوال روستایی فعالیت می‌کنند تعدادشان افزایش یابند.

مدیرکل ثبت احول مازندران افزود: خواسته ما از همه مسئولان دفاتر پیشخوان شهری و روستایی این است تا به روز کار کنند و ادارات ثبت احوال نیز ملزم به همکاری با این دفاترند و باید به موقع پاسخگوی مردم باشند تا هر چه سریع‌تر کارها انجام شده و روستاییان نیز برای نیازهای خود کمتر به شهر بروند و وقت و هزینه کمتری صرف کنند.

ملکی با تقدیر از تلاش‌های کارکنان سازمان ثبت احوال استان گفت: ما در کنار استانداری مازندران در بخش ارائه خدمات در کشور رتبه برتر را کسب کردیم که خدمات ارزنده به مردم افتخاری برای این مجموعه محسوب می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: در مازندران 28 اداره داریم که 22 اداره در مرکز شهرستان‌ها، شش اداره در مراکز بخش‌ها و 14 نمایندگی در بخش‌های دیگر فعالیتند و این آمادگی و همکاری با شرکت پست استان وجود دارد تا دفاتر شهری و ICT روستایی نیز گسترش یابند.

به گزارش فارس، پس از آغاز به کار نخستین مرکز صدور کارت ملی هوشمند در اداره ثبت احوال تنکابن که با همکاری پست صورت ‌گرفت مسئولان با حضور در روستای سلیمان‌آباد بخش مرکزی نخستین دفتر ICT روستایی تنکابن را افتتاح کردند که در حاشیه افتتاح نخستین سامانه صدور کارت ملی هوشمند نیز به عنوان نمادین صدور کارت ملی هوشمند پدر شهید اسماعیل ناظریان از تنکابن وارد چرخه عملیاتی شد.

انتهای پیام/86020/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول