به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، فرجالله ملکی پیش از ظهر امروز در جلسه هماندیشی مدیران دفاتر پیشخوان هویت ملی ثبت احوال مازندران در محل فرمانداری آمل با اشاره به اهداف این نشست اظهار داشت: بررسی میزان ارتباط دفاتر پیشخوان با ادارات ثبت احوال، بررسی راهکارهای مناسب افزایش انگیزه مردم برای اخذ خدمات، افزایش اعتماد مردم به دفاتر و ارتقای خدمات دفاتر از لحاظ کمی و کیفی از اهداف این نشست است.
وی با بیان اینکه باید راهکارهایی اندیشیده شود که میزان مراجعه مردم به دفاتر ثبت احوال افزایش یابد، افزود: ارتقای خدمات مناسب به مردم در افزایش اعتماد آنان موثر است.
مدیرکل ثبت احوال مازندران با اشاره به آماری درباره تعداد ادارات و نمایندگیهای ثبت احوال استان تصریح کرد: مازندران دارای 22 اداره ثبت احوال در مرکز شهرستانها، شش اداره در مرکز بخشها و 15 نمایندگی فعال در بخشها است که در این زمینه 2 هزار و 430 نفر نیز بهعنوان همیار در روستا خدمات ثبتی ارائه میکنند.
ملکی با تاکید بر اینکه 11 دفتر پیشخوان دولت در مازندران افتتاح شده است، افزود: تا پایان سال پنج دفتر پیشخوان دولت در مازندران به بهرهبرداری میرسد.
وی با اعلام اینکه 10 دفتر ICT روستایی در مازندران مجوز گرفتند، بیان داشت: این دفاتر تا هفته ثبت احوال به بهرهبرداری میرسد.
مدیرکل ثبت احوال مازندران با بیان اینکه 11 خدمت از طریق این دفاتر به مردم ارائه میشود، تصریح کرد: سازمان ثبت احوال کشور پیشرو در اجرای اصل 44 قانون اساسی است و علیرغم اینکه یک نهاد حاکمیتی است خدمات تعریف شدهای را به مردم ارائه میکند.
وی با گلایه از ارائه خدمات کارت هوشمند ملی گفت: زمانی که از این طرح در دفاتر پیشخوان حمایت و استقبال نشد در قراردادی با اداره کل پست استان این امر واگذار شد.
انتهایپیام/86011/ح30/ض1002