اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زرند خبر داد

بارش 25 سانتی‌متری برف در زرند

فرماندار زرند گفت: جاده‌های شهرستان زرند با توجه به بارش برف و یخبندان لغزنده است و رانندگان باید زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

بارش 25 سانتی‌متری برف در زرند

رضا کرمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زرند اظهار داشت:‌ با توجه به بارش برف علاوه بر اینکه سطح جاده‌های شهرستان زرند لغزنده است، سطح گردنه‌ها هم لغزنده شده است.

وی ابراز داشت: با توجه به بارش برف رانندگان زنجیر چرخ را همراه خود داشته باشند، زیرا در مواقع ضروری باید از زنجیر چرخ استفاده شود.

فرماندار زرند عنوان کرد: بارش نخستین برف زمستانی از شامگاه دوشنبه در مناطق مختلف شهرستان زرند چهره بسیاری از روستاهای این شهرستان را سفیدپوش کرده است.

کرمی افزود: این بارندگی در زرند که در 30 سال گذشته بی‌سابقه بوده، موجب خوشحالی مردم به ویژه کشاورزان و دامداران منطقه  شده است و بسیاری از مردم که مدت‌ها قبل منتظر بارش برف و باران بودند، نماز شکر به جا آوردند.

وی تصریح کرد:‌ ارتفاع بیش از 25 سانتی‌متری برف در دهستان‌های سربنان، دشتخاک و حتکن طی چند سال اخیر کم سابقه بود و خوشحالی مردم را به دنبال داشت.

کرمی با بیان این که بارش برف تاثیر بسیار مثبتی در روحیه مردم شهرستان زرند گذاشته است، افزود: با توجه به این که شهرستان زرند قطب کشاورزی استان کرمان محسوب می‌شود، این بارندگی‌ها تاثیر بسزایی در رونق این حوزه دارد و موجب امیدواری مردم شده است.

فرماندار گفت: بارش برف از بامداد دوشنبه در شهرستان زرند آغاز شد و به صورت متناوب ادامه داشت و بیشترین بارش برف مربوط به روستاهای سربنان، دشتخاک، رشک‌ها، حتکن و جرجافک بود و میانگین بارش برف در دیگر مناطق شهرستان زرند 25 سانتی‌متر است.

کرمی درباره وضعیت رفت و آمد در راه‌های شهرستان زرند ابراز داشت: همه راه‌های مواصلاتی شهرستان زرند در محورهای اصلی و فرعی باز است و رفت و آمد در آن جریان دارد و تاکنون هم گزارشی مبنی بر وقوع حوادث جاده‌ای اعلام نشده است.

وی با اشاره به حضور گروه‌های راهداری در محورهای زرند به کرمان، زرند به رفسنجان، زرند به راور و گردنه‌های ده‌علی‌رضا و عیسی‌آباد گفت: این گروه‌ها پس از بارش برف به بازگشایی جاده‌ها و امدادرسانی پرداختند.

کرمی با بیان اینکه بارش شدید باران موجب کندی عبور و مرور و لغزندگی و یخ‌زدگی برخی جاده‌های زرند شده است به رانندگانی که قصد عبور از گردنه‌های ده‌علی‌رضا و عیسی‌آباد را دارند، توصیه کرد که زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/80022/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول