اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 1500 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب

600 هزار مشترک از خدمات آب و فاضلاب استان مرکزی بهره‌مند هستند

مدیر دفتر اجرایی طرح‌های فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با یک هزار و 436 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب به حدود 600 هزار مشترک آب و فاضلاب خدمات رسانی می‌کند.

600 هزار مشترک از خدمات آب و فاضلاب استان مرکزی بهره‌مند هستند

جمشید حسن‌بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: اجرای خط اصلی فاضلاب به طول 600 متر امکان برخورداری بخش دیگری از شهر اراک را از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب فراهم کرد.

وی تصریح کرد: با اجرای این خط در پیاده‌روی غربی خیابان قائم‌مقام از ابتدای این خیابان تا ورودی خیابان شهدا، شبکه جمع‌آوری و انشعابات فاضلاب اجرا شده در محدوده بین خیابان مولوی غربی تا خیابان امام خمینی(ره) به بهره‌برداری رسید و اهالی این منطقه از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب برخوردار شدند.

مدیر دفتر اجرایی طرح‌های فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: این خط با لوله پلی‌اتیلن به قطر 315 میلی ‌متر با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال اجرا شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون ضریب برخورداری شهرهای استان مرکزی از طرح فاضلاب 55 درصد است، گفت: با بهره‌برداری از تصفیه خانه فاضلاب در دست ساخت شهر ساوه این میزان به 75 درصد خواهد رسید.

حسن‌بیگی با اشاره به وضعیت تاسیسات آب و فاضلاب شهرهای استان قبل و بعد از تاسیس شرکت‌های آب و فاضلاب تصریح کرد: تا پیش از تشکیل شرکت تنها در بخش کوچکی از شهر اراک با اجرای 20 کیلومتر شبکه جمع‌آوری به چهار هزار مشترک فاضلاب و با 83 حلقه چاه آب، یک هزار 374 کیلومتر شبکه آبرسانی و خطوط انتقال آب و 61 هزار و 490 متر مکعب مخزن ذخیره آب به 110 هزار و 573 مشترک آب در استان خدمات رسانی می‌شد.

وی ادامه داد: هم اکنون با تاسیسات آبرسانی و دفع بهداشتی فاضلاب شامل 220 فقره منابع آبی شامل چاه، سد، قنات و چشمه، 3 هزار و 649 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه‌های آبرسانی و 94 باب مخزن ذخیره آب مجموعاً به حجم 254.695 متر مکعب، یک هزار و 436 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب به 399 هزار و 275 مشترک آب و 200 هزار و 59 مشترک فاضلاب خدمات رسانی می‌شود.

انتهای پیام/87001/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول