اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار نور:

اجرای طرح فاضلاب در نور همچنان بلاتکلیف است

شهردار نور با اشاره به بلاتکلیفی اجرای طرح فاضلاب شهری در این شهر گفت: آب و فاضلاب که متولی این طرح است اقدامی صورت نداده و همچنان منتظر اجرای فاضلاب شهری هستیم.

اجرای طرح فاضلاب در نور همچنان بلاتکلیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، مرتضی مومنی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک مسئولان استانی و شهرستانی که به منظور بررسی و رفع مشکلات شهرستان و شهر نور در محل دفتر کار وی برگزار شد، گفت: بحث ترافیک معضلی است که دامن‌گیر همه شهرها است و نور هم از این امر مستثنی نیست و احداث کمربندی نیاز ضروری این شهر محسوب می‌شود.

وی اجرای طرح فاضلاب شهری را نیاز این شهر برشمرد و خاطرنشان کرد: اجرای طرح فاضلاب شهری در این شهر برنامه‌ریزی‌ شده بود اما تاکنون آب و فاضلاب که متولی این امر است، اقدامی صورت نداده و همچنان منتظر اجرای فاضلاب شهری هستیم.

شهردار نور طرح جامع شهری را نقشه راه برای مدیریت شهری دانست و اظهار کرد: با تلاش اعضای شورا، شهرداری و پیگیری‌های مداوم این طرح در شورای عالی شهرسازی به تصویب رسید و منتظر ابلاغ به شهرداری نور هستیم.

این مسئول یکی از مشکلات در این شهر را عدم تملک زمین‌هایی با کاربری مشخص توسط ادارات و سازمان‌های ذینفع عنوان کرد و افزود: عدم تملک این زمین‌ها توسط ادارات با کاربری مربوط، شهرداری و شهروندان را دچار مشکل می‌کند.

منتخب شورای شهر نور از در انحصار بودن معادن، منابع و مصالح رودخانه‌ای توسط بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرداری سازمان غیردولتی است و باید از نظر درآمدی خودکفا باشد بنابراین لازم است بخشی از این معادن و منابع در اختیار شهرداری قرار گیرد.

مومنی با اشاره به نیمه‌کاره بودن تعریض پل شهید احمدی (جنب جهاد کشاورزی) گفت: این پل در حال تعریض به دلیل عرض کم اکنون به مکان خطرناک و حادثه‌خیز تبدیل شده و نیاز است استانداری از محل حوادث و یا منابع دیگر در تامین اعتبار لازم برای تکمیل آن مساعدت کند.

وی همچنین خواستار مساعدت درباره تامین اعتبارات لازم برای لایروبی رودخانه‌های سطح شهر، دیواره‌سازی، ساماندهی رودخانه‌ها و سواحل دریا، زمین زباله و ... از استانداری شد.

شهردار نور از دیگر نیازمندی‌های این شهر را احداث سالن چند منظوره ستاد بحران، تکمیل ساختمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، احداث کمربندی و احداث پارکینگ طبقاتی عنوان کرد و ادامه داد: این اقدامات نیازمند اعتبارات استانی و ملی است که انتظار می‌رود معاون عمرانی استاندار مساعدت کند.

مومنی ساماندهی حریم 60 متر دریا را از دیگر مشکلات این شهر عنوان کرد و گفت: باید این موارد تعیین تکلیف شده و اعتبار مورد نیاز هم تامین شود.

وی همچنین برای زیرسازی و آسفالت معابر و کوچه‌های سطح شهر که تقریباً 50 درصد آن‌ها خاکی هستند از معاون عمرانی استاندار درخواست تامین اعتبار کرد.

انتهای پیام/86023/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول