اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان حمل و نقل عمومی اسدآباد:

تاکسی‌های اسدآباد هوشمند می‌شوند

مدیر عامل سازمان حمل و نقل عمومی اسدآباد گفت: به زودی تاکسی‌های سطح شهر اسدآباد به سیستم هوشمند « تاکسی‌متر هشت‌منظوره » تبدیل می‌شوند.

تاکسی‌های اسدآباد هوشمند می‌شوند

رحیم نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، از هوشمند شدن سیستم تاکسیرانی شهر اسدآباد خبر داد و اظهار داشت: سازمان حمل و نقل به سمت و سوی مکانیزه شدن و هوشمندسازی ناوگان در حال حرکت است زیرا به طور معمول بخشی از چالش‌های شهرها در شبکه حمل و نقل آن‌ها نهفته است.

وی با بیان اینکه در ارزیابی وضعیت شهر، زندگی شهروندان یکی از معیارهای تعیین‌کننده و اثرگذار شرایط و کیفیت حمل و نقل درون‌شهری است، افزود: با گردآوری و مطالعات بهینه‌سازی شبکه‌های انجام حمل و نقل همگانی قصد داریم به سمت ارائه مطلوب‌تری از خدمات به شهروندان گام برداریم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل عمومی اسدآباد با بیان اینکه برای نخستین‌بار سیستم اتوماسیون حمل و نقل هوشمند «تاکسی‌متر هشت‌منظوره» را در استان بهره‌برداری می‌کنیم، تصریح کرد: این سامانه با کمترین هزینه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی گفت: از جمله مزایای این سیستم، محاسبه کرایه و کسر آن از کارت‌پول بدون نیاز به مبادله وجه نقد است.

نوروزی توانایی محاسبه و نمایش کرایه و مسافرین تا چهار نفر به طور همزمان و قابلیت آن تا 20 نفر را از دیگر مزایای این سیستم دانست و گفت: این سیستم امکان اعلام موارد اضطراری مانند «سرقت، تصادف، آتش‌سوزی » را نیز دارد.

وی اضافه کرد: توانایی تعیین دو حالت برای تاکسی‌ها خطی و گردشی بر اساس تعرفه خاص مانند ساعت یا کیلومتر با نرخ ثابت و جلوگیری از اتلاف وقت مسافرین و رانندگان از دیگر مزایای سیستم است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل عمومی اسدآباد با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار نفر از جمعیت شهری اسدآباد را رانندگان تاکسی تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اقتصاد و معیشت این افراد به تعداد مسافر بستگی دارد که هر روز جابه‌جا می‌کنند، نصب اتوماسیون هوشمند در تاکسی خود می‌تواند نقش بسزایی در معیشت، منزلت و رفاه و امنیت شغلی رانندگان تاکسی داشته باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد 346 دستگاه تاکسی در سطح شهر در حال فعالیت هستند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفی از سوی رانندگان و یا ارائه نظرات و پیشنهادات خود با سامانه پیام کوتاه  3000181830 تماس بگیرند.

نوروزی یادآور شد: 14 دستگاه مینی‌بوس و 2 هزار و 225 دستگاه وانت‌بار در سازمان حمل و نقل همگانی شهر اسدآباد ساماندهی شده‌اند.

انتهای پیام/89008/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول