اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر:

اردوگاه اجباری نگهداری معتادان خطرناک در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: اردوگاه اجباری نگهداری معتادان خطرناک در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

اردوگاه اجباری نگهداری معتادان خطرناک در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، محمدحسن پرآور در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با بیان اینکه مواد مخدر به‌عنوان زلزله خاموش، درون جامعه را متلاشی می‌کند اظهار کرد: پدیده خانمان‌سوز مواد مخدر جنگ بدون مرزی است که سربازانش افراد جامعه هستند و برای مقابله با آنها نیز قابل تشخیص نیستند.

وی از افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان و پاکستان خبر داد و خاطرنشان کرد: قبل از حضور ناتو میزان تولید مواد مخدر در کشورهای افغانستان و پاکستان دو هزار تن در سال بود این در حالی است که این رقم هم اینک به هشت هزار تن رسیده است.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به اینکه فقر، رشد جمعیت، تهدید هسته‌ای و مواد مخدر به عنوان چهار بحران جهانی شناخته شده است تصریح کرد: این بحران‌ها اثرات ویرانگر دارد که مواد مخدر در راس این بحران‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مقابله با این بلای خانمانسوز هزینه‌های زیادی کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با سوداگران مرگ تاکنون چهار هزار شهید و 12 هزار نفر جانباز تقدیم کرده است .

پرآور مقابله با مواد مخدر را وظیفه همگان دانست و تاکید کرد: مبارزه با مواد مخدر نباید به یک دستگاه یا سازمان خاص محدود شود.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه وزیر کشور مواد مخدر را به عنوان یک موضوع اجتماعی مطرح کرده است، تصریح کرد: این موضوع نشانگر این است که تمامی افراد جامعه باید برای مقابله با آن وارد عرصه شوند.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر به دلیل شرایط جغرافیایی خاص در خشکی و دریا با قاچاقچیان مواد مخدر مقابله می‌کند، تصریح کرد: مبارزه با سوداگران مرگ در استان بوشهر بی‌وقفه است به‌گونه‌ای که این استان برای این سوداگران ناامن شده است.

وی با بیان اینکه اردوگاه اجباری نگهداری معتادان خطرناک در استان راه‌اندازی می‌شود، افزود: 50 درصد زندانیان استان بوشهر جرائم مواد مخدر دارند که باید این زندانیان از سایر زندانیان تفکیک شوند.

معاون استاندار بوشهر با تاکید بر نقش اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه در مورد مواد مخدر افزود: نسل چهارم مواد مخدر نیز در راه است که نیازهای کسانی که تمایل به این ماده شوم دارند به شکل‌های مختلف برطرف می‌کند.

پرآور نقش روحانیت، علما، خطبا، نویسندگان، فرهنگیان را برای افزایش آگاهی جامعه مهم دانست و افزود: تمامی اقشار تاثیرگذار جامعه باید به این عرصه ورود جدی کنند تا اشرافیت جامعه و خانواده‌‍‌ها نسبت به مواد مخدر و پیشگیری از آن افزایش یابد.

وی رسالت صدا و سیما در حوزه اجتماعی فرهنگ‌سازی و ارتقاء سطح آگاهی جامعه برای امر پیشگیری را مهم دانست و تاکید کرد: این رسانه نباید برای انجام این رسالت و وظیفه مطالبه وجه کند.

پرآور تصریح کرد: هیچ تضمینی برای مصونیت اقشار مختلف از مبتلا شدن به مواد مخدر وجود ندارد بر همین اساس همه باید با احساس مسئولیت افزون‌تر در این عرصه ورود کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر با بیان اینکه برخوردهای سلبی نتیجه غایی مورد نظر را محقق نمی‌کند افزود: راهکار موثر در این زمینه امور فرهنگی و آموزشی است.

انتهای پیام/66006/ر/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول