اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد:

کمبود پزشک و تجهیزات مشکلات عمده پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد است

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه موضوع کمبود پزشک، تجهیزات و همچنین نبود فضای فیزیکی، پزشکی قانونی استان با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند.

کمبود پزشک و تجهیزات مشکلات عمده پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد است

 کامروز امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: پزشکی قانونی از مجموعه‌های تابعه و کارشناسی قوه قضاییه است که در اثبات جرم نقش بزرگی را ایفا می‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: کارشناسان ما در حوزه‌های مختلف انتظامی نظام پزشکی و کمیسیون‌های مختلف حضور دارند.

وی گفت: با توجه به وظایف سنگینی که بر دوش این دستگاه است، در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مربوط به تجهیزات، فضای فیزیکی و نیروی انسانی متخصص مشکل داریم.

امینی خاطرنشان کرد: اگر توانسته‌ایم با این مشکلات بزرگ مقام‌های ارزشمند کشوری همچون مقام چهارم پژوهش در میان ادارات کل پزشکی قانونی کشور و مقام سوم تکریم ارباب رجوع در استان را به خود اختصاص دهیم همه به دلیل همدلی کارکنان و مجموعه با یکدیگر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد موضوع تکریم ارباب رجوع در پزشکی قانونی را اصلی مهم دانست و افزود: در این دستگاه یا با خود مصدوم و یا با همراه مصدوم و متوفی سر و کار داریم که کمترین لغزشی موجب ایجاد تنش می‌شود و از همین رو با توجه به حساسیت کار، مجموعه استانی تاکنون بهترین عملکرد را در برخورد با مراجعه‌کنندگان داشته‌اند.

امینی یکی از مشکلات بزرگ مجموعه تحت مدیریت خود را کمبود پزشک عنوان کرد و گفت: این کمبود باعث اختلال در خدمات‌رسانی شده است که اکنون در دهدشت پزشک قانونی ثابت نداریم و یک نیروی قراردادی داشتیم که انصراف داد.

این مسئول از اعزام پزشک مورد نیاز از گچساران به دهدشت خبر داد و افزود: نیروی انسانی این شهر را از طریق اعزام هفتگی پزشک از گچساران تأمین می‌کنیم.

وی از تعطیلی یک روزه پزشکی قانونی گچساران به دلیل خدمات‌رسانی به شهر دهدشت سخن به میان آورد و عنوان کرد: گچساران هم وضعیتی بهتر از دهدشت ندارد و در این شهر هم با تک پزشک به مردم خدمات‌رسانی می‌شود.

امینی با بیان اینکه در مرکز گچساران این یک نفر هم باید معاینه انجام دهد و هم در سالن تشریح حضور داشته باشد، افزود: در تعدادی از شهرستان‌ها که حوزه قضایی دارند از جمله در باشت و چرام و لنده و بهمئی پزشکی قانونی نداریم.

انتهای پیام/2571/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول