اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

920 میلیون ریال برای تسطیح محورهای مواصلاتی کردستان هزینه شد

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از صرف اعتباری بالغ بر 920 میلیون ریال برای تسطیح محورهای مواصلاتی استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه خبرداد.

920 میلیون ریال برای تسطیح محورهای مواصلاتی کردستان هزینه شد

محمدصادق وجدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: حفظ و نگهداری جاده‌های موجود در کنار ساخت و ایجاد راه‌های جدید در سطح استان از مهم‌ترین اولویت اداره راهسازی استان است.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت توپوگرافی و کوهستانی بودن استان، حفاظت و نگهداری از راه‌ها در کردستان نسبت به سایر استان‌ها سخت‌تر و نیازمند صرف اعتبارات بیشتر است.

این مسئول افزود: ارتقای ایمنی و تسهیل تردد و رضایت‌مندی استفاده‌کنند‌گان از اولویت‌های این اداره‌کل در این راستا نگهداری راه‌ها است که به صورت  مستمری انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، آرام‌سازی و آشکارسازی نقاط پرخطر به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات در این حوزه به صورت ویژه در سطح استان دنبال می‌شود.

وجدی به اقدامات این اداره‌کل در راستای نگهداری و ایمن‌سازی راه‌ها در 9 ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در 9 ماهه امسال یک‌هزار و 117 کیلومتر عملیات تسطیح، رگلاژ، تیغه‌زنی و شن‌ریزی در محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

به گفته وی، عملیات تسطیح در 813 کیلومتر از راه‌های اصلی و 304 کیلومتر از راه‌های روستایی استان با صرف اعتباری بالغ بر 920 میلیون ریال اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه عملیات راهداری به صورت امانی و مستمر در طول سال در تمام محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان انجام می‌شود، اضافه کرد: عملیات بهسازی شانه راه‌ها نیز در یک‌هزار و 350 کیلومتر از راه‌های استان انجام شده است.

به گفته این مسئول، در 9 ماهه سال‌جاری در بیش از یک‌هزار و 100 کیلومتر از راه‌های اصلی و 250 کیلومتر از راه‌های روستایی استان عملیات راهداری شانه‌سازی اجرا شده و این مهم به صورت مستمر ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام این حجم عملیات راهداری اعتباری بالغ بر 24 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه همچنین بیش از 47 میلیارد و 330 میلیون ریال در راستای بهبود و ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی استان کردستان هزینه شده است.

به گفته وجدی، این میزان اعتبار در راستای تهیه و نصب تابلو و علایم ایمنی از جمله تابلوهای اطلاعاتی، تابلو اخطاری، تابلو انتظامی، بال کبوتری و مسیرنما و حفظ نمای پل، نصب 93 هزار بازتاب چشم‌گربه‌ای و چشم ببری و نصب 4 هزار و 851 متر سرعت‌گیر در استان هزینه شده است.

وی از آشکارسازی 55 نقطه پر حادثه در سطح استان خبر داد و گفت: 800 کیلومتر خط‌کشی، نصب یک‌هزار و 440 متر حفاظ و گاردریل از دیگر اقدامات اداره‌کل راه و شهرسازی استان در 9 ماهه امسال بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از وجود 160 کیلومتر بزرگراه در استان خبر داد و اذعان داشت: بیش از 32 کیلومتر از این میزان در یک سال گذشته انجام شده است.

وجدی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای راه‌ چهار خطه در کردستان از سال 83 آغاز شده و در حال حاضر بیش از 160 کیلومتر راه چهار خطه در این استان وجود دارد.

انتهای پیام/79002/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول