اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جم خبر داد

بهره‌برداری از 15 واحد بزرگ صیفی‌جات گلخانه‌ای در جم

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جم از بهره‌برداری از 15 واحد بزرگ صیفی‌جات گلخانه‌ای در جم خبر داد.

بهره‌برداری از 15 واحد بزرگ صیفی‌جات گلخانه‌ای در جم

عبدالنبی یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جم اظهار داشت: بارندگی‌های چند روز اخیر موجبات تقویت سفره‌های زیرزمینی شده و این امر موجبات خوشحالی کشاورزان را فراهم اورده است.

وی افزود: در جم بیش از 140 میلی‌متر بارندگی انجام شد و امیدوار هستیم طی چند ماه آینده باز هم شاهد بارش‌های اینچنینی برای تقویت سفره‌های زیرزمینی و بهبود وضعیت کشاورزان باشیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جم خاطرنشان کرد: جم با وجود اراضی مستعد و باکیفیتی که برای کشاورزی دارد به دلیل خشکسالی‌های پیاپی با مشکل عمده تامین آب کشاورزی روبه‌رو بوده که امیدواریم با اجرای طرح‌های زیربنایی و زیرساختی شاهد بهبود وضعیت آبیاری کشاورزان باشیم.

یوسفی تصریح کرد: در سال‌های اخیر تاکید زیادی بر روی توسعه کشاورزی گلخانه‌ای داشته‌ایم و کشاورزان نیز در این مسیر ابتکارات و خلاقیت‌های خوبی داشته‌اند.

وی از بهره‌برداری از 15 واحد بزرگ صیفی‌جات گلخانه‌ای در جم خبر داد و افزود: در حال حاضر تعداد 23 واحد بزرگ و مجهز گلخانه در جم فعال است که از این 23 طرح تاکنون 15 واحد بزرگ برای کشت محصولات صیفی‌جات اختصاص یافته که این واحدها به بهره‌برداری رسیده و محصولات آن در بازارهای استان بوشهر ارائه می‌شود.

یوسفی با اشاره به تلاش برای بهبود وضعیت آبیاری اراضی کشاورزی جم گفت: احداث کانال انتقال آب تنگ حنای شهرستان جم به طول 3 هزار و 400 متر از پروژه های ارزشمندی است که به منظور تقویت کشاورزی شهرستان جم صورت گرفته است.

وی بیان داشت: با احداث و بهره‌برداری از این پروژه عمرانی شاهد انتقال آب از منطقه صعب‌العبور تنگ حنا به مزارع و اراضی کشاورزی این منطقه هستیم.

این مسئول یادآور شد:  با احداث کانال انتقال آب تنگ حنای شهرستان جم، بیش از 80 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان جم تحت پوشش قرار می‌گیرد که اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام/2451/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول