اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان خبر داد

برگزاری 50 ویژه‌برنامه نماز در شهرستان کنگان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان از برگزاری 50 ویژه‌برنامه نماز در شهرستان کنگان خبر داد.

برگزاری 50 ویژه‌برنامه نماز در شهرستان کنگان

حجت‌الاسلام رحیم اهرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر کنگان اظهار داشت: ترویج فرهنگ نماز در جامعه موجبات موفقیت جوانان در زندگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نماز به‌عنوان زیبا‌ترین جلوه راز و نیاز با پروردگار یکتا همواره مورد توجه بزرگان دین بوده به‌گونه‌ای که پیامبر اعظم(ص) و امیر‌المومنین علی(ع) به این فریضه الهی سفارش می‌فرمودند.

اهرمی تصریح کرد: نماز در عین حال که یکی از مهم‌ترین فضائل دینی به شمار می‌آید به فضائل و ارزش‌های متعددی نیز توجه دارد که می‌توان به ارزش‌هایی همچون ولایت‌پذیری، عدالت‌طلبی، نظم و انضباط، آراستگی ظاهری، احترام گذاشتن به حقوق دیگران اشاره کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان گفت: نماز فرصتی برای بهره‌مندی از الطاف خاص الهی است که بعضی از این الطاف عبارت از پیدایش برکت در رزق و روزی، استجابت دعا و قبولی اعمال، مونس انسان در تنهایی قبر، استجابت دعا و قبولی اعمال و کلید بهشت است که ما باید بکوشیم با ادای به موقع و دائمی این فریضه الهی از الطاف خاصه الهی بهره‌مند شویم.

اهرمی از برگزاری 50 ویژه‌برنامه نماز در شهرستان کنگان خبر داد و ابراز داشت: این برنامه‌ها در روستاها و شهرهای شهرستان کنگان برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان در ادامه با تاکید بر اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه نیز گفت: کتاب والاترین ابزار فرهنگی برای انتقال دانش به نسل جوان است.

اهرمی اظهار داشت: کتاب گنجینه فکری و فرهنگی ارزشمندی است که در شکل‌گیری فرهنگ که اساسی‌ترین نماد هویت یک ملت است نقش اساسی را ایفا می‌کند و از موثر‌ترین ابزارها برای ارتقای آگاهی‌های عمومی و تولید فکر و اندیشه به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: کتاب عنصر لاینفک هر جامعه است که در تمامی دوران‌‌ها معیار سنجش فرهیختگی فرهنگی و علمی جامعه‌ بوده که تاثیر بسیار زیادی در حیات فرهنگی و اجتماعی جامعه دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان گفت: در واقع اعتلای فرهنگ کتاب‌خوانی پی‌ریزی بنای توسعه فرهنگی جامعه تلقی می‌شود و در این جهاد مقدس همگان از خرد و کلان باید سهیم باشیم و برای این سازندگی، رشد، توسعه و معنویت‌گرایی، از دل و جان مایه بگذاریم.

انتهای پیام/2451/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول