اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان بیان کرد

برگزاری جشنواره سفال لالجین آغاز حرکت توسعه صنعت سفال

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: برگزاری جشنواره سفال در لالجین آغاز حرکت در مسیر توسعه صنعت سفال در استان است.

برگزاری جشنواره سفال لالجین آغاز حرکت توسعه صنعت سفال

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، علیرضا ایزدی ظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره سفال لالجین اظهار کرد: جشنواره سفال لالجین جرقه‌ای برای آغاز حرکت در مسیر توسعه صنعت سفال استان است.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت سفال در استان، یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان این حوزه است، افزود: برگزاری این جشنواره آغاز حرکت در مسیر توسعه صنعت سفال در استان است البته به شرطی که حرکت در این مسیر ادامه پیدا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان تصریح کرد: باید مسیر را آسیب‌شناسی کرد تا راه رسیدن به توسعه دچار نزول نشود، زیرا بدون آسیب‌شناسی و سنجش نقاط ضعف و قوت توسعه همه‌جانبه میسر نمی‌‌شود.

وی افزود: امروز دنیا دچار مسائل و معضلات اقتصادی بوده و بسیاری از انقلاب‌های رخ داده در سراسر جهان نیز زیربنای اقتصادی دارند.

ایزدی با بیان اینکه تفاوت انقلاب ایران به عنوان یک معجزه در قرن حاضر با انقلاب‌های کنونی ریشه در حوزه فرهنگ دارد، بیان داشت: آنچه سبب ماندگاری انقلاب ایران در اذهان مردم جهان شده زیربنای فرهنگی آن است.

وی ادامه داد: اگر در توسعه صرفاً نگاه اقتصادی داشته باشیم به طور حتم شکست خواهیم خورد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری همدان با بیان اینکه پیشینه مذهبی و ملی کشور صرفاً نگاه اقتصادی در بلندمدت را نخواهد پذیرفت، گفت: باید این روند رو به رشد را برای رسیدن به یک توسعه همه‌جانبه و افق 1400 با نگاه فرهنگی مخلوط کنیم زیرا اصل و ماهیت شکل‌گیری حکومت کشور بر فرهنگ استوار است.

وی افزود: اگر مسئولان و مردم می‌خواهند انقلاب اسلامی پرچم‌دار نوع نگاه اسلامی در دنیا باشد باید شعار فرهنگی آن را که ماهیت اصلی انقلاب است، در پرچم خود حک کنند.

ایزدی با اشاره به چالش‌ها گفت: چالش‌های چند سال گذشته ریشه در کم توجهی به فرهنگ و حوزه فرهنگی دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر در کشور ما بین داشته‌های فرهنگی و آنچه که در این حوزه انجام می‌شود فاصله بسیاری است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری همدان با بیان اینکه نسل امروز با پیشرفت قابل توجه تکنولوژی مواجه است، گفت:‌ این پیشرفت اثر خود را در فرهنگ جوامع می‌گذارد، بنابراین کم‌توجهی به مسائل فرهنگی سبب بروز نابهنجاری‌های اجتماعی شده که اکنون گریبان‌گیر جوانان کشور است.

وی تصریح کرد: نگاه صرفاً اقتصادی مسئولان به کشور سبب بروز ناهنجاری‌های موجود در کشور شده است.

ایزدی افزود: با توجه به اینکه نگاه سال‌های اخیر به سمت اقتصاد بوده و به هنر و هنرمند به عنوان تأثیرگذارترین قشر جامعه، کمتر توجه شده امروز دچار مسائل و مشکلاتی هستیم که مسلماً با پیشرفت در این مسیر این مسائل افزایش خواهند یافت.

وی در پایان با بیان اینکه باید به سمت و سوی توجه به فرهنگ و فرهنگیان حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: شروع توسعه و پیشرفت در کشور در گرو آغاز نگاه فرهنگی مسئولان است.

انتهای پیام/89006/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول