اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آئین اختتامیه

برگزیدگان جشنواره سفال لاله‌جین مشخص شدند

در آئین اختتامیه نخستین جشنواره سفال لاله‌جین، 10 نفر به عنوان برگزیده این جشنواره تقدیر شدند.

برگزیدگان جشنواره سفال لاله‌جین مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جشنواره سفال و سرامیک لاله‌جین توسط معاونت فرهنگی ـ اجتماعی سپاه انصارالحسین (ع) همدان و همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد.

این همایش امروز در شهر لاله‌جین، پایتخت سفال ایران به کار خود پایان داد.

دبیر جشنواره سفال در حاشیه این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: این جشنواره کار خود را از لاله‌جین آغاز کرد و از علاقمندان برای شرکت در این جشنواره دعوت به عمل آمد.

رسول کرمی افزود: در این جشنواره آثاری در رشته‌های مختلف چرخکاری و فرم، کتیبه، مجسمه، لعاب، آثار حجمی و... از سوی هنرمندان شرکت کردند.

وی تصریح کرد: در این جشنواره 65 هنرمند در رشته‌های مختلف سفال شرکت کردند که از این تعداد 10 نفر به عنوان برگزیده مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

دبیر جشنواره سفال به موضوعات در نظر گرفته شده برای شرکت‌کنندگان اشاره کرد و گفت: بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، ولایت و رهبری، بیداری اسلامی، آشنایی با نفاق و فتنه، بصیرت، بیداری اسلامی، شعار سال، سبک زندگی اسلامی و .... از موضوعاتی بود که باید هنرمندان کارهای خود را ارائه می‌کردند.

وی با بیان اینکه این جشنواره نخستین جشنواره سفال لاله‌جین است، افزود: این جشنواره در راستای حفظ این هنر ارزشمند و شناسایی این هنر به آیندگان و جامعه ایرانی است.

کرمی گفت: استفاده از این هنر در راستای انتقال مفاهیم ارزشی و منطبق با آرمان‌های انقلابی و اسلامی به سطح جامعه است.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: از آثار شرکت‌کننده در جشنواره سفال نمایشگاهی نیز برپاست که علاقمندان می‌توانند از آنها بازدید کنند.

انتهای پیام/89003/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول