اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد

شناسایی بی‌سوادها عمده‌ترین مشکل پیش‌روی مربیان نهضت آذربایجان غربی

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: مشکلات عمده آموزش دهندگان شناسایی و جذب افراد بی‌سواد جامعه است.

شناسایی بی‌سوادها عمده‌ترین مشکل پیش‌روی مربیان نهضت آذربایجان غربی

داوود علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ریشه کن سازی بی‌سوادی از وظایف معلمین و آموزشیاران است.

وی افزود: با توجه به اینکه در اسناد و توافقات بین‌المللی، سوادآموزی از اصلی‌ترین حقوق شناخته شده انسانی است، برای برخورداری بی‌سوادان از این حقوق فعالیت‌های سوادآموزی یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش استان است.

وی افزود: با توجه به سیاست سازمان نهضت سوادآموزی مبنی بر جلب مشارکت همگانی و شرایط فراهم شده در سال‌های اخیر به خصوص در سال تحصیلی 92 - 93 بیش از 90 درصد فعالیت‌های سوادآموزی در قالب واگذاری براساس مبلغ سرانه قبولی صورت می‌گیرد و بیشترین سهم را در بین دستگاه‌ها، موسسه‌ها و تشکل‌های مردمی دارد.

علیزاده تصریح کرد: نهضت سوادآموزی آذربایجان غربی در چند سال اخیر به صورت مستمر و مداوم جزو استان‌های برتر کشور در زمینه سوادآموزی است که عملکرد خوبی دارد و تعداد سوادآموزان تحت پوشش نسبت به سایر استان‌ها قابل توجه است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به مشکل اصلی آموزشیاران نهضت، خاطرنشان کرد: مشکلات عمده آموزش دهندگان شناسایی و جذب افراد بی‌سواد جامعه است.

وی اظهار داشت: سوادآموزان چون بزرگسالان هستند و مشکلات و درگیری‌های متعددی دارند در نتیجه برای شرکت در کلاس‌های سوادآموزی اوقات فراغت مناسبی را ندارند و نمی‌توانند به صورت مستمر و مداوم در کلاس‌ها شرکت کنند.

علیزاده گفت: نصف بی‌سوادان را اولیای دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند یعنی 50 درصد بی سوادان 10 تا 49 ساله هستند یعنی افراد بزرگ‌سال بی‌سواد حداقل یک کودک دانش‌آموز دارند.

انتهای پیام/61007/ک20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول