اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حیات دوباره نخل‌های ریگان با نزول رحمت الهی

بارش رحمت الهی بعد از گذشت سال‌ها خشکسالی، نخل‌های پژمرده این شهرستان را مجدا سیراب کرد و موجب شکرگزاری کشاورزان ریگانی به درگاه خداوند متعال شد.

حیات دوباره نخل‌های ریگان با نزول رحمت الهی

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، با بارش رحمت الهی در ریگان نخل‌هایی که سال‌های سال در حال خشک شدن بودند امروز به شکرانه نزول رحمت الهی شاخ و برگ‌های خود را باز و شکر این رحمت لایزال الهی را به جای آوردند.

وقتی که درختان خرما هیچ آبی به آنها نرسد، شاخ و برگشان پژمرده و سبز کمرنگ می‌شوند، اما وقتی که باران رحمت الهی می‌بارد، سبب می‌شود که شاخ و برگ‌های آنها تیره‌تر شود و این شادابی درختان را نشان می‌دهد.

اما در کویری که 13 سال آب باران را به خود ندیده است این امر سبب شده درختان نخل این منطقه در حال خشک شدن باشند، اما این بارش الهی موجب سرسبزی و طراوت آنها می‌شود.

بارش رحمت الهی موجب شادابی نخل‌ها شده است

مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: بارانی که از شدت زیاد برخوردار نباشد و مدت زیادی بارندگی انجام شود بهترین تاثیر را در زمینه کشاورزی دارد و این باران موجب تقویت آب سفره‌های زیرزمینی می‌شود.

موسی جلالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه بارش رحمت الهی موجب شادابی نخل‌ها شده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه در فصل زمستان کنه‌های درخت و لاروها آغاز به تخم‌گذاری می‌کنند این امر سبب آفاتی برای نخل‌ها می‌شود اما بارش باران آنها را از بین می‌برد.

جلالی خاطر نشان کرد: بارش رحمت الهی بعد از گذشت سال‌ها خشکسالی، نخل‌های پژمرده این شهرستان را مجدا سیراب کرد و موجب شکرگزاری کشاورزان ریگانی به درگاه خداوند متعال شد.

انتهای پیام/80014/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول