اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین تأکید کرد

لزوم تحول در رشته‌های تحصیلی متناسب با بازار کار و اشتغال

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: دانشگاه‌ها با تحول در اهداف و برنامه‌های خود گام مؤثری در ایجاد ظرفیت‌ها، پذیرش دانشجو و رشته‌های تحصیلی براساس نیاز آینده جامعه و بازار کار بردارند.

لزوم تحول در رشته‌های تحصیلی متناسب با بازار کار و اشتغال

ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف نظام آموزشی در هر کشور، فراهم آوردن امکان ارائه آموزش، متناسب با مهارت‌های شغلی مورد نیاز جامعه است.

وی تأکید کرد: در طراحی یک نظام آموزشی اثربخش باید شرایط و نیاز جامعه و کشور مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از علل مهم افزایش بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان، متناسب نبودن رشته‌ها و آموزش‌های دانشگاهی با نیاز بازار کار و اشتغال است.

وی گفت: افزایش فارغ‌التحصیلان بیکار نه تنها دردی را از جامعه دوا نمی‌کند بلکه بر خیل عظیم بیکاران کشور می‌افزاید.

کارخانه‌ای ابراز داشت: هدفگذاری کاهش نرخ بیکاری به هفت درصد در برنامه پنجم توسعه یکی از اهداف مهم کشور است که رسیدن به این هدف با اهمیت دادن به نیروی انسانی و استفاده از تکنولوژی‌های کاربر به جای واردات تکنولوژی‌های سرمایه‌بر است.

وی ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه‌ها و تشویق و ترغیب کارآفرینان را لازم دانست و افزود: باید بخش آموزش عالی تقویت شود و درصدی از درآمد یا سود بخش‌های مختلف کشور به منظور تأمین امکانات و تجهیزات لازم دانشگاه‌ها اختصاص داده شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس خاطرنشان کرد: باید در دانشگاه‌ها، صاحبان کسب و کار نیازهای خود را به تکنولوژی‌های مدرن در قالب پروژه‌هایی ارائه دهند و اساتید با همکاری دانشجویان برای پاسخگویی به نیازهای موجود به اجرای فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی گسترده بپردازند.

وی گفت: این مهم ضمن دستیابی به پاسخ و نیاز صاحبان پروژه‌ها، منجر به رشد استاد و دانشجو می‌شود و همزمان با آن امکانات و تجهیزات آموزشی مورد نیاز فضاهای آموزشی نیز فراهم خواهد شد.

کارخانه‌ای ایجاد اشتغال برای جوانان، توانمندسازی آنان به مهارت‌های مورد نیاز کشور و فراهم کردن ابزار و امکانات برای آنان را از وظایف مهم دولت دانست.

وی گفت: دانشگاه‌ها در این رابطه باید با تقویت روحیه علمی و انگیزه خدمت‌رسانی در دانشجویان و کارآمد کردن اعضای هیئت علمی در تربیت نیروی کار متخصص مورد نیاز جامعه تلاش کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از وزارت علوم خواست با ایجاد تحول در  اهداف خود و با افزایش ارتباط بین صنعت و دانشگاه‌ها و اولویت قراردادن تحقیق و پژوهش‌های کاربردی و تقاضامحور در دانشگاه‌ها در راستای بهبود وضعیت تولید و رونق اقتصادی حرکت کند.

انتهای پیام/89002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول