اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تا‌کنون صورت گرفت

غربالگری بینایی 22 هزار کودک در خراسان‌جنوبی

معاون امور پیشگیری بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 22 هزار کودک در این استان زیرپوشش طرح غربالگری بینایی قرار گرفتند.

غربالگری بینایی 22 هزار کودک در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، شهرام شیخانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح غربالگری بینایی از ابتدای سال جاری آغاز و تا پایان سال ادامه دارد.

وی ادامه داد: بهترین سن پیشگیری از تنبلی چشم سنین سه تا شش سال بوده که این طرح همزمان با سراسر کشور در استان در حال اجرا است.

معاون امور پیشگیری بهزیستی خراسان‌جنوبی نیز با بیان این‌که، تشخیص به هنگام اختلالات بینایی اهمیت ویژه‌ای دارد، اذعان داشت: در صورت تشخیص به موقع می‌توان از بسیاری اختلالات جبران‌ناپذیر جلوگیری کرد.

شیخانی با بیان این‌که غربالگری بینایی در پایگاه‌های ثابت و غیردائم انجام می‌شود، تصریح کرد: این طرح در 18 پایگاه غربالگری بینایی ثابت و 647 پایگاه غیر دائمی در استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد 680 نفر شامل کارشناس تخصصی، مجری برنامه غربالگری و نیروی پیگیری‌کننده مجری برگزار کننده این طرح هستند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در این پایگاه‌ها 10 دستگاه غربالگری بینایی وجود دارد.

این مقام مسئول در ارتباط با هزینه‌کرد طرح غربالگری بینایی کودکان یادآور شد: سالانه حدود 40 میلیون تومان برای اجرای این طرح هزینه می‌شود.

وی با بیان این‌که تعداد 37 هزار کودک از سنین سه تا شش سال در استان وجود دارد، افزود: از ابتدای سال جاری تا‌کنون از این تعداد 22 هزار کودک زیرپوشش طرح غربالگری بینایی قرار گرفته‌اند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین از این تعداد 2 هزار و 88 کودک مشکوک یا بیمار شناسایی شده‌ و در مرحله پیگیری و درمان قرار گرفته‌اند.

شیخانی خاطرنشان کرد: آمارها حاکی از این است که 60 درصد جمعیت واجد شرایط زیر پوشش طرح غربالگری بینایی قرار گرفته‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 90 درصد جمعیت پوشش داده شوند.

انتهای پیام/69017/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول