اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

کودکان فاروجی چشم به راه ایجاد کانون پرورش فکری هستند

شهرستان فاروج با داشتن صبغه فرهنگی و مذهبی بالا از وجود مراکز فرهنگی به‌ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محروم است.

کودکان فاروجی چشم به راه ایجاد کانون پرورش فکری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از فاروج، عضو شورای اسلامی شهر فاروج اظهار کرد: با توجه به اینکه این شهرستان از صبغه فرهنگی و مذهبی بالا در سطح استان برخوردار است اما متأسفانه امکانات فرهنگی و مذهبی آن نسبت به سایر شهرستان‌های همجوار پایین است که زیبنده این شهرستان نیست.

میرعلی رجعتی عدم وجود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از این مراکز دانست و گفت: مسئولان این شهرستان بایستی پیش از این تلاش کنند تا امکانات فرهنگی را برای کودکان و نوجوانان فراهم کنند زیرا این قشر سرمایه‌های آینده به شمار می‌روند.

رئیس شورای اسلامی شهر فاروج نیز با مظلوم خواندن بخش فرهنگی و هنری این شهرستان بیان داشت: متأسفانه پروژه‌های فرهنگی، علمی و دانشگاهی از جمله ساختمان دانشگاه پیام نور و مجتمع فرهنگی هنری فاروج از روند پیشرفت خوبی برخوردار نیست و چه بسا به علت شرایط نامساعد جوی و اقلیمی منطقه‌ برخی از قسمت‌ها با مشکل مواجه شده است.

رجبعلی ایزدجو کمبود کتابخانه عمومی را یکی از مشکلات فرهنگی فاروج دانست و افزود: نوجوانان این شهرستان از وجود کانون پرورش فکری برای غنی‌سازی اوقات آزاد خود محروم هستند.

وی تصریح کرد: شورای اسلامی فاروج هرگونه همکاری را برای ایجاد و راه‌اندازی مراکز فرهنگی خواهد داشت.

ایزدجو اظهار کرد: وجود فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این شهرستان نقش به‌سزایی در رشد و تعالی کودکان و نوجوانان دارد.

عضو دیگر شورای اسلامی فاروج نیز بیان داشت: وجود این مرکز و نظیر آن استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان این شهرستان را بارور خواهد کرد، اما متأسفانه تاکنون توجه خاصی به این منطقه محروم در ایجاد امکانات فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان نشده است.

علی توافقی وجود مراکز فرهنگی هنری را تأثیرگذار برای قشر جوانان دانست و اظهار کرد: فعالیت این‌گونه مراکز؛ اثرات بسیار مثبت در حفظ ارزش‌ها و تقویت معنویت این قشر دارد و هر چه مراکز فرهنگی هنری در شهرستان بیشتر فعال شوند آسیب‌های اجتماعی نیز در این مناطق کمتر می‌شود.

به گزارش فارس، شهرستان فاروج با داشتن 60 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شمال شرقی بجنورد قرار دارد و از این شهرستان به عنوان دارالعلما یاد می‌کنند.

=============

گزارش از: غلامرضا مینا

=============

انتهای پیام/63002/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول