اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی

روایت افشاگرانه زندگی 2 خبرنگار به روی صحنه می‌رود

نمایش سیاسی ـ اجتماعی «این حیاط و اون حیاط» به کارگردانی و نویسندگی حسین صفی روایت افشاگرانه زندگی دو خبرنگار است که به زودی در شهر همدان به روی صحنه می‌رود.

روایت افشاگرانه زندگی 2 خبرنگار به روی صحنه می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین صفی اظهار کرد: «این حیاط و اون حیاط» نخستین نمایش با موضوع خبرنگار است که در شهر همدان اجرای عمومی داشته و بافت دراماتیک دارد.

وی با بیان اینکه این نمایش در قالب روایت مدرن اجرا می‌شود، ادامه داد: داستان این نمایش در خصوص فعالیت‌های یک خبرنگار و عکاس است که به خاطر افشاگری‌هایشان از طرف بازوهای قدرت مورد تهدید قرار می‌گیرند.

این کارگردان عرصه تئاتر گفت: کشمکش بین دو خبرنگار و صاحبان قدرت داستان این نمایش را می‌سازد و ماجرا به رانت‌خواری و زد و بندهای اقتصادی و اجتماعی می‌رسد.

وی در ادامه در خصوص موضوع نمایش تشریح کرد: روزنامه‌نگاری یکی از دغدغه‌های ماست و در این نمایش بهانه‌ای برای افشای معضلات اجتماعی جامعه شده است.

صفی با بیان اینکه مخاطب حق دارد حرف‌های خود را روی صحنه تئاتر ببیند، افزود: کلیشه‌های نخ‌نما، پاسخگوی نیاز مخاطب امروز تئاتر نیست و در هنر نمایش اگر نتوانیم دغدغه مخاطب را در قالب هنر پاسخ دهیم نمی‌توانیم با او ارتباط برقرار کنیم.

وی تأکید کرد: تئاتر صرفا مخدری برای سرگرمی نیست بلکه هنر اندیشه ورز و زنده است که باید مخاطب را با خود درگیر کند و در این راه دید زیبایی شناسی، نوع نگاه و پرداخت و متن خوب کمک می‌کند تا یک موضوع روز در قالب یک اثر هنری بیان شود.

محمود حکمتی اطهر، بابک ابراهیمی، مینا امامی و محسن حق‌شناس در نمایش «این حیاط و اون حیاط» به ایفای نقش می‌پردازند.

انتهای پیام/89003/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول