اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت امیرکبیر

پوستر نمایش امیرکبیر در قم رونمایی می‌شود

مدیر موسسه تئاتر طراوت استان قم از برگزاری مراسم رونمایی از پوستر نمایش امیرکبیر و نشست تخصصی تبیین ابعاد سیاسی، تاریخی، اجتماعی و مذهبی شخصیت امیرکبیر در قم خبر داد.

پوستر نمایش امیرکبیر در قم رونمایی می‌شود

محمدرضا شاهمردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نمایش امیرکبیر اظهار کرد: بهناز انارکی، احمد شریفی‌فر، مرتضی عقیقی، رقیه یوسفی،‌ شبنم قمری، عباس نصرتی‌نیا، زینب خدیوی، لیلا شاقی در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با اشاره به دست‌اندرکاران نمایش امیرکبیر گفت: طراح حرکات این نمایش توسط سعید برجعلی، طراحی صحنه توسط سالار حسینی‌فرد و احمد شریفی‌فرد، طراحی نور حسین رستار، طراحی لباس توسط مرضیه تهوری، مدیریت تولید توسط محمد امینی، ‌دستیاری تولید توسط ابوالفضل مرادی، دستیاری کارگردان توسط آرام شیخلو، منشی صحنه توسط مبینا بابایی و طراحی پوستر توسط هادی معزی صورت گرفته است.

مدیر موسسه تئاتر طراوت استان قم عنوان کرد: این نمایش به مناسبت ایام‌الله دهه فجر آماده شده و در ایام گرامیداشت پیروزی انقلاب در خانه نمایش ماه به روی صحنه می‌رود.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در نمایش امیرکبیر گفت: این نمایش نقاط پنهان و مغفول مانده زندگی امیرکبیر را بررسی می‌کند و به خیانت‌هایی که ناصرالدین شاه و اطرافیان وی انجام دادند و دخالت‌ها و نابسامانی‌هایی که سفارت روسیه و انگلیس مسبب آن بودند، می‌پردازد.

شاهمردی با بیان اینکه نمایش امیرکبیر بیشتر به تبیین جنبه‌های مذهبی و دینی زندگی امیرکبیر می‌پردازد، گفت: در طول این سال‌ها همیشه مشاهده کردیم که اگر فیلمی تولید شده بیشتر در آن به شخصیت سیاسی امیرکبیر توجه شده است.

وی یادآور شد: در نمایش امیرکبیر سعی شده گذشته از شخصیت سیاسی امیرکبیر، بیشتر به شخصیت اجتماعی و مذهبی وی پرداخته شود و جنبه‌های مذهبی و شیعی امیرکبیر تبیین شود.

مدیر موسسه تئاتر طراوت استان قم از رونمایی از پوستر نمایش امیرکبیر همزمان با روز 19 دی‌ماه خبر داد و افزود: این پوستر را هادی معزی طراحی کرده و این مراسم به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت امیرکبیر برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: نشست تخصصی تبیین ابعاد سیاسی، تاریخی، اجتماعی و مذهبی شخصیت امیرکبیر نیز در کنار رونمایی از پوستر نمایش امیرکبیر برگزار می‌شود.

شاهمردی ادامه داد:‌ هادی معزیکه طراحی پوستر را به عهده دارد، در این مراسم در خصوص استعاره‌ها و نشانه‌های موجود در این پوستر مطالبی تبیین می‌کند.

گفتنی است، مراسم رونمایی از پوستر نمایش امیرکبیر، 19 دی‌ماه ساعت 16 در مجتمع سیرنگ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/78003/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول