اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم:

لایحه بودجه سال 93 شهرداری به شورای اسلامی شهر ابلاغ می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: سه‌شنبه شب در جلسه شورای اسلامی شهر قم، لایحه بودجه شهرداری در سال 93 از سوی شهردار قم به شورای اسلامی ابلاغ می‌شود.

لایحه بودجه سال 93 شهرداری به شورای اسلامی شهر ابلاغ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس ذاکریان ظهر امروز در نشست خبری با ارائه گزارش عملکرد شوای اسلامی شهر در 2 ماه گذشته گفت: 2 جلسه کمیسیون امور زیر بنایی، 21 جلسه کمیسیون برنامه بودجه و سرمایه‌گذاری، 17 جلسه کمیسیون خدمات زائرین، 19 جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی و 37 جلسه رسمی شورای شهر از ابتدای شورای چهارم تاکنون برگزار شده است.

وی تصریح کرد: در این مدت 14 جلسه کمیسیون تلفیق برگزار شد که مهمترین موضوع آن بررسی برنامه پنج ساله شهرداری بود و برای این بررسی ‌14 جلسه سه ساعته با حضور 12 تا 16 نفر از اعضای شورای تلفیق برگزار شد و بیش از 560 نفر ساعت به بررسی پروژه‌های عمرانی شهرداری پرداختند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی یک به یک مورد بحث قرار گرفته است، گفت: پس از این اقدامات، سیاستگذاری‌ها ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: بخش دیگری از این جلسات به بررسی در آمدهای شهرداری که برای هزینه در جلسات آینده بررسی خواهد شد، اختصاص داشت.

ذاکریان با اشاره به حضور پررنگ خبرنگاران در جلسات رسمی شورای شهر گفت: حضور خبرنگاران در جلسات شورای اسلامی شهر موجب شد که مصوبات شورای اسلامی پس از هر جلسه به اطلاع مردم رسانده شود.

وی تصریح کرد: تمام مصوبات در پروسه زمانی که شورا به آن پرداخته است از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شده و طرح الزام شهرداری نسبت به انجام تشریفات بلوار غیر همسطح عمار یاسر و بزرگراه امام علی (ع) از جمله این مصوبات است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: انتهای 75 متری عمار یاسر اکنون بن‌بست ترافیکی است که با تقاطع همسطح بلوار غیرهمسطح عمار یاسر این مسیر ادامه پیدا کرده و در ادامه به جاده گرمسار متصل می‌شود.

وی مشکلاتی که در کوچه‌های انتهای خیابان باجک بر اثر تردد عبوری ترافیک از آنجا برای ساکنین منطقه به وجود آمده بود را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: اعتراضات بسیاری در این زمینه صورت گرفت که با تصویب شورای شهر این کوچه‌ها مسدود شد.

ذاکریان ادامه داد: پس از مسدود کردن این کوچه‌ها، ضرورت داشت انتهای 75 متری عمار یاسر از بن‌بست ترافیکی خارج شود که این طرح به تصویب شورای شهر رسید و شهرداری مکلف شد که تشریفات اجرای این پرو‍ژه را انجام دهد تا بتوانیم شاهد اجرای این پروژه باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم از دیگر مصوبات 2 ماه اخیر را طرح تعرفه عوارض آپارتمان‌های بالای 250 متر مربع دانست و اظهار داشت: بنابراین مصوبه، ساختمان‌های ویلایی بالای 250 متر مربع مشمول پارکینگ مازاد می‌شوند.

وی تصریح کرد: در تصویب این طرح، شهرداری و کمیسیون ماده 100 این ابهام را داشتند که تعرفه عوارض شامل واحدهای آپارتمانی بالای 250 متر مربع می‌شود یا خیر که شورا تصویب کرد که آپارتمان‌های بالای 250 متر مربع نیز مشمول پارکینگ مازاد می‌شوند.

ذاکریان به لایحه مجوز دریافت هزینه صدور اشتراک و شارژ دوچرخه شهری اشاره کرد و ادامه داد: هشت خانه دوچرخه در سطح شهر راه‌اندازی و افتتاح شده است.

وی افزود:‌ با توجه به اینکه دوچرخه از وسایل حمل و نقلی سالم و پاک است به همین منظور تصویب این لایحه در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد هزینه کارت اشتراک 50 هزار ریال، شارژ اولیه 50 هزار ریال با کرایه نیم ساعت نخست رایگان و بقیه ساعات هر ساعت یک‌هزار و 500 ریال دریافت شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر به مصوبه مجوز فروش خودروهای اسقاطی شهرداری و خرید خودروهای عملیاتی اشاره کرد و گفت: بسیاری از خودروهای قدیمی در شهرداری از رده خارج و اسقاط شدند و چون هزینه نگه‌داری آن‌ها بسیار سنگین بود به همین دلیل مجوز فروش از راه مزایده به شهرداری داده شد که از محل درآمد شهرداری خودروهای جدید خریداری شود.

وی افزایش قدر و سهم شهرداری قم در بانک شهر را از دیگر مصوبات این مدت برشمرد و گفت: مصوب شد مبلغ 28 میلیارد تومان برای افزایش سهم شهرداری در بانک شهر سرمایه‌گذاری شود.

ذاکریان اظهار کرد: در طول این مدت، 93 مورد توافق‌نامه صورت گرفت که مهمترین آن مربوط به خرید املاک واقع در طرح‌های عمرانی شهرداری بود.

وی از دیگر مصوبات شورای اسلامی شهر را تخصیص مبلغ 185 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی دانست و گفت: 30 درصد این مبلغ نقد و باقی آن به صورت غیرنقدی پرداخت شود که مجوز آن به شهرداری داده شد.

ذاکریان تصریح کرد: ‌طرح کمیسیون حقوقی و نظارت با محوریت مساجد از دیگر مصوبات شورا بود که یک شب در ماه شماری از اعضای شورای شهر در مساجد شهر حضور پیدا می‌کنند و به مشکلات مردم پاسخ داده می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه سه‌شنبه شب شورای شهر، لایحه بودجه سال 93 شهرداری از سوی شهردار قم به شورا اسلامی شهر قم ارائه می‌شود.

انتهای پیام/78005/م40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول