اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زمینه هنر و معماری

دختر جوان خارگی، مقام سوم جشنواره جوان خوارزمی را کسب کرد

سیده‌لیلا محمدی چمردانی دختر جوان خارگی، در زمینه هنر و معماری، مقام سوم جشنواره جوان خوارزمی را کسب کرد.

دختر جوان خارگی، مقام سوم جشنواره جوان خوارزمی را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، سیده لیلا محمدی چمردانی، دختر جوان خارگی، موفق شد در زمینه هنر و معماری در جشنواره کشوری جوان خوارزمی، مقام سوم را کسب نماید.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خارگ اظهار کرد: این طرح تحقیقاتی در زمینه هنر و معماری بوده و با محوریت هنرها و عناصر بومی صورت گرفته است.

محمدی چمردانی که در حال حاضر در مقطع پیش دانشگاهی در رشته گرافیک تحصیل می‌کند، افزود: این پروژه در حدود 6 ماه زمان برد و پس از برگزیده شدن در مسابقات استانی، به مسابقات کشوری راه یافت و در آنجا نیز موفق به کسب مقام سوم در زمینه هنر و معماری شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح که طرحی تلفیقی از سنت و مدرنیته با نمادهای بومی محلی محسوب می‌شود، شامل بافت‌هایی است که تداعی‌گر بافت چوبی است و به صورت خمیری شکل درست می‌شود و از لحاظ وزنی، سبک‌تر از چوب است و خاصیت این مواد این است که یونولیت را نیز آب نمی‌کنند.

این پژوهشگر برتر اضافه کرد: این یک کار حجیم محسوب می‌شد که ابعاد آن در حدود 1.5 متر در 1.5 متر و شامل پنج اثر متفاوت بود و البته ایده این طرح زمانی به ذهنم رسید که با توجه به رشته تحصیلیم به عکاسی از عناصر بومی و صدف‌های دریایی پرداختم.

وی یادآور شد: حمایت‌های معنوی از اقشار مختلف به خصوص نخبه‌ها می‌تواند نقطه عطفی در زندگی آن به وجود بیاورد و موجب پیشرفت روزافزون آنها گردد تا بتوانند در جهت پیشبرد اهداف علمی کشور گام بردارند و البته باید در این زمینه تشکر کنم از خانم پوربهی که در این زمینه استاد راهنمای من بودند و همچنین خانواده‌ام که مشوق اصلی من بودند.

محمدی چمردانی اضافه کرد: تحقیق در این زمینه‌ها قطعاً به رشد فرهنگ و معماری اصیل و بومی منطقه کمک خواهد کرد و علاوه بر این طرح، در سال‌های گذشته نیز در زمینه‌های چاپ ترافارد در مسابقات فرهنگی هنری در سطح استان مقام‌هایی کسب کردم که زمینه‌ساز موفقیت امروزم بوده‌اند.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول