اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان یزد:

750 نخبه و استعداد برتر زیر پوشش بنیاد نخبگان یزد هستند

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد گفت: در حال حاضر 750 نخبه، استعداد برتر و برگزیدگان المپیادهای معتبر ملی و بین‌المللی زیر پوشش بنیاد نخبگان استان یزد هستند.

750 نخبه و استعداد برتر زیر پوشش بنیاد نخبگان یزد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزدی، قاسم امیریان، ظهر امروز در مراسم دیدار نخبگان و کارکنان بنیاد نخبگان استان یزد به مناسبت پنجمین سالگرد تاسیس بنیاد نخبگان استان یزد با بیان اینکه بنیاد نخبگان استان یزد به عنوان نخستین بنیاد استانی نخبگان درکشور تاسیس شده است، اظهار داشت: در سال 83 موضوع تشکیل بنیاد نخبگان در کشور توسط مقام معظم رهبری مطرح شد و در سال 84 اساسنامه بنیاد ملی نخبگان توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. این بنیاد در سال 85 تشکیل شد و در سال 87 نیز نخستین دفتر استانی در یزد به دلیل نخبه خیز بودن این استان تاسیس شد.

قاسم امیریان ادامه داد: هدف از تاسیس بنیاد ملی نخبگان، جذب، شناسایی، حمایت از نخبگان و به کارگیری نخبگان در حوزه‌های مختلف است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با نخبه خیز بودن استان یزد، بیستمین سال صدر نشینی یزدی‌ها در کنکور سراسری دانشگاه‌ها را تبریک گفت و ابراز داشت: استان یزد علاوه بر کنکور سراسری در بسیاری از زمینه‌ها در زمره نخستین‌های کشور از جمله در تاسیس شرکت‌های دانش بنیان، تشکیل نخستین دبیرخانه صنایع دفاعی برای تاسیس دانشکده صنایع دفاعی در یزد و افتتاح نخستین و تنها پایگاه بسیج نخبگان در کشور، مصداقی بر این مطلب است.

وی تعداد افراد تحت پوشش بنیاد نخبگان یزد را حدود 750 نفر نخبه، استعداد برتر و مخترع دانست و افزود: اعطای اعتبارات برای نمونه سازی و تجاری سازی، پژوهانه و کمک‌های مالی، تسهیلات نظام وظیفه، اعزام نخبگان به عتبات عالیات و عمره، برگزاری جلسات مشترک نخبگان و سرمایه گذاران برای تجاری سازی، معرفی 15 طرح فناورانه به معاونت علمی رئیس جمهور برای حمایت و پشتیبانی، تشکیل انجمن مخترعان و مبتکران در بنیاد نخبگان یزد، برگزاری جشنواره کویر در سال 90 در یزد، برگزاری نشست‌های تخصصی بین مخترعان و مدیران صنعت نساجی، صنایع فولاد و سنگ آهن مرکزی برای رفع مشکل صنایع، توانمندسازی نخبگان زیرپوشش در قالب اردوهای علمی و آموزشی و تعامل با دانشگاه‌ها برای هم‌افزایی بیشتر بخشی از فعالیت‌های بنیاد نخبگان یزد در این پنج سال بوده است.

امیریان، رسالت اصلی بنیاد نخبگان را تجاری سازی ایده‌ها و طرح‌ها بیان و عنوان کرد‌: راه‌اندازی سامانه بورس ایده در راستای حمایت‌های بنیاد از ایده‌هایی است که با همکاری پارک علم و فناوری استان و گروه تعاونی پیشگامان انجام شد.

وی افزود: در زمینه اختراعات نیز ایده‌هایی داشتیم که در استان نمونه سازی شدند و بعد از آن به مرحله تجاری سازی رسیدند و بعضا صاحب برندهای ملی و منطقه‌ای شده‌اند که چهارچوب بخش تجاری سازی بنیاد نخبگان بر این اساس است و می‌تواند متممی باشد برای تبدیل دانش به ارزش، به عمل رساندن علم دانشگاهی و اینکه با بها دادن به ایده‌ها آنها را به خدمت، پدیده و محصول تبدیل کند.

در این دیدار از برگزیدگان کشوری پانزدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی و المپیادهای علمی سال 92 تجلیل و از یادمان پنجمین سالگرد تاسیس بنیاد نخبگان استان یزد رونمایی شد.

انتهای پیام/2464/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول