اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان زنجان:

امر به معروف و نهی از منکر باید با گشاده‌رویی بیان شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید با گشاده‌رویی و الفاظ زیبا بیان شود.

امر به معروف و نهی از منکر باید با گشاده‌رویی بیان شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی متین بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در دین مبین اسلام به عنوان یک نظارت اجتماعی تلقی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است، تصریح کرد: همه مسلمانان موظف به انجام این فریضه الهی هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: انجام این فریضه الهی این چنین نیست که اگر عده‌ای در جامعه به اجرای این فریضه پرداختند دیگران نسبت به انجام آن مسئولیتی ندارند.

این مسئول با بیان اینکه همه مردم باید در جامعه به رفتار یکدیگر نظارت کنند، افزود: قرآن کریم می‌فرماید تعدادی از مومنان ولی و یار و یاور دیگری هستند و چون این افراد در جامعه یکدیگر را دوست دارند امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند.

متین ادامه داد: کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند این افراد نماز به پا می‌دارند، از خدا و رسول خدا اطاعت می‌کنند و رحمت الهی به این افراد می‌بارد.

وی لازمه اجرای این فریضه الهی در جامعه را برپایی نماز و دادن زکات دانست و گفت: نتیجه این اقدامات بارش رحمت الهی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: سپاه استان زنجان در هفته امر به معروف و نهی از منکر برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه سپاه با برگزاری همایش‌های مختلف در طول این هفته راهکارهای امر به معروف و نهی از منکر را نشان می‌دهد، بیان داشت: در این برنامه‌‌ها راهکارهای بسیاری برای عملیاتی شدن این فریضه الهی در جامعه بیان می‌شود.

متین برگزاری همایش حجاب برتر را یکی دیگر از برنامه‌های سپاه استان در این هفته اعلام کرد و عنوان کرد: در این همایش از بانوان برتر و کسانی که به حجاب برتر رسیده‌اند، تجلیل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید راهکارهای امر به معروف و نهی از منکر را به خوبی فرا گیرند، بیان داشت: برای انجام این کار دین اسلام مراحل امر به معروف و نهی از منکر را بیان کرده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه در مرحله نخست مسلمانان باید در برخورد با فردی که منکر انجام داده یا معروفات را ترک کرده با ناراحتی و چهره غمگین برخورد کنند، ادامه داد: امام علی (ع) می‌فرمایند رسول اکرم (ص) فرمودند هرگاه اهل معصیت را دیدید با چهره ناراحت و غمگین با او برخورد کنید.

این مسئول با اشاره به اینکه متاسفانه امروز در جامعه وقتی فردی کار ناشایستی انجام می‌دهد با چهره گشاده با آن فرد برخورد می‌شود، اضافه کرد: همه افراد جامعه از جمله کوچک و بزرگ و زن و مرد می‌توانند مرحله نخست را در جامعه، خانواده و محل کار اجرا کنند.

متین مرحله دوم اجرای امر به معروف و نهی از منکر را تذکر لسانی اعلام کرد و گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند تذکر لسانی وظیفه همگانی است.

وی با اشاره به اینکه در این مرحله مردم باید با زبان و به نرمی افراد را از منکرات دور کنند، متذکر شد: امام راحل می‌فرمایند تلخی را با شیرینی بیان خود برطرف کنید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید با گشاده‌رویی و الفاظ زیبایی بیان شود، یادآور شد: باید در انجام این فریضه الهی باری از دوش افراد برداشته شود نه اینکه باری بر دوش افراد قرار گیرد.

این مسئول مرحله سوم اجرای امر به معروف و نهی از منکر را مرحله عملی اعلام کرد و اذعان داشت: در صورتی که اجرای دو مرحله نخست موثر نباشد مرحله عملی در جامعه اجرا می‌شود.

متین در پایان گفت: اجرای مرحله عملی وظیفه حکومت و نظام است و مردم نسبت به اجرای این مرحله وظیفه‌ای ندارند.

انتهای پیام/73008/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول