اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سعیدی:

آمریکا در برابر نظام اسلامی به زانو در آمده است

امام جمعه قم گفت: آمریکا که زمانی توان تغییر معادلات جهانی را داشت امروز در برابر نظام اسلامی به زانو در آمده است.

آمریکا در برابر نظام اسلامی به زانو در آمده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از خانواده شهدای قیام 19 دی مردم قم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب گاهی اوقات برای آنکه آرامش روحی و روانی بیابند به اماکنی همچون حرم مطهر امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و نیز خانه شهدا می‌روند.

وی افزود: ما نیز با تأسی به ایشان این افتخار را داریم که در جمع خانواده شهدا و در محضر والدین بزرگوار آن ستارگان همیشه فروزان حاضر شویم.

امام جمعه قم با اشاره به دهه بصیرت خاطرنشان کرد: قیام 19 دی به رهبری امام خمینی(ره) تبدیل به شعله‌ای شد که دامان دشمنان را سوزاند و گرمابخشی خاصی نیز برای مردم ایران داشت و سرانجام به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید.

وی ادامه داد: شهادت سکه‌ای است که دو رو دارد؛ یک روی آن مصیبت و رنج فقدان شهداست و روی دیگرش نیز نتیجه خیری است که حاصل می‌شود؛ در قرآن کریم به هر دو روی شهادت اشاره شده است.

سعیدی با بیان اینکه روزی گروهی از منافقان در مدینه شایعه‌ای در مورد یاران پیامبر اکرم(ص) مطرح کردند عنوان داشت: مدتی پس از آن آیات وحی نازل و حقانیت حضرت محمد(ص) و یارانشان مشخص شد ولی در پی این حادثه تلخ، پیامبر بسیار ناراحت شدند و به همین دلیل خداوند به ایشان فرمود شایعه‌پراکنان از میان جامعه مسلمانان بوده‌اند ولی در نهایت این حرکت منافقانه به ضرر تو نبود و خیری برایت داشت.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) بصیرت‌افزایی را یکی از ثمرات این حادثه دانست و تصریح کرد: در جریان جنگ احد نیز طرح پیامبر اکرم(ص) برای مقابله با دشمنان متفاوت با برخی از جوانان بود و ایشان احساس کردند مصلحت آن است که طرح آنان پیاده شود و در عین حال برخی از مسلمانان دستور پیامبر(ص) را اطاعت نکردند و موجب شکست لشکر اسلام شدند ولی باز هم درس‌ها و عبرت‌های مهم و راهبردی نصیب مسلمانان شد.

وی بیان داشت: نخستین نتیجه‌ای که شهادت جوانان انقلابی به همراه داشت استحکام بیشتر نظام اسلامی بود؛ شهادت این ستارگان موجب شد پایه‌های انقلاب تحکیم شود.

سعیدی کاهش توان دشمن در برابر نظام اسلامی را دومین اثر مثبت شهادت شهدا دانست و گفت: دشمنان از طریق نقشه‌های گوناگون از جمله تحریک اقوام گوناگون سعی در غلبه بر نظام اسلامی داشتند و می‌خواستند ملت ایران را که حول محور رهبری شاه را بیرون کرده بودند شکست دهند ولی نتوانستند به موفقیتی برسند.

امام جمعه قم افزود: دشمن در تلاش بود نیروهای داخلی را به جان هم بیندازد به همین دلیل نزاع بزرگ و فرسایشی میان نیروهای انقلاب و ترور شخصیت‌های برجسته را در دستور کار قرار داد ضمن اینکه جنگ طولانی هشت ساله نیز از جمله مهم‌ترین توطئه‌های استکبار علیه نظام اسلامی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه با عنایات الهی و تمسک به اهل‌بیت(ع) هیچ کدام از این نقشه‌ها به سرانجام نرسیدند تصریح کرد: به برکت پایداری و حمایت مردم از ولایت و رهبری، راهپیمایی‌های ملی ما هر سال باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شوند و جوانان بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان را تشکیل می‌دهند؛ ترور دانشمندان هسته‌ای ایران نیز از سوی استکبار جهانی راه به جایی نبرده است و مردم ایران همواره با یکدیگر متحد بوده و هستند.

سعیدی امیدواری مردم به نظام اسلامی و انقلاب را سومین نتیجه شهادت جوانان این مرز و بوم دانست و گفت: رسانه‌های فراوانی علیه جمهوری اسلامی تبلیغات وسیعی دارند و نمونه آن در هیچ کشوری دیده نمی‌شود ولی در مقابل و در عین اینکه امکانات ما محدود است، امیدواری مردم به نظام بیشتر شده و در مقاطع خاصی نمونه‌های آن را می‌بینیم که حماسه 9 دی از آن جمله است.

امام جمعه قم اضافه کرد: در 9 دی ماه 88 بدون اینکه رهبری یا نهاد دیگری از مردم بخواهند ملت وارد صحنه شده و آتش فتنه را برای همیشه خاموش کردند؛ امروز دشمنان در برابر جمهوری اسلامی به زانو درآمده‌اند.

وی با بیان اینکه در گذشته آمریکا توان تغییر بسیاری از مسائل را داشت گفت: با این حال امروز دولت این کشور در مقابل ایران اسلامی دچار عجز شده و اعتراف دارد که بدون حضور ایران نمی‌توان قضیه سوریه را حل کرد.

سعیدی خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی به عنوان کشوری مذهبی در جهان تبدیل شده و در مقابل نیز حکومت آل‌سعود حکومتی تروریست شناخته می‌شود زیرا جنایات زیادی را علیه مردم مظلوم سوریه و دیگر کشورها روا داشته است.

انتهای پیام/78004/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول