اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کلاچای:

آمریکا عامل بدبختی منطقه خاورمیانه است

امام جمعه کلاچای گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل بدبختی‌های مردم منطقه خاورمیانه هستند که هر روز خباثت آنها برای مردم بیشتر نمایان می‌شود.

آمریکا عامل بدبختی منطقه خاورمیانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی امروز در نماز جمعه این شهر با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، خداترسی، ترک معصیت و انجام واجبات، اظهار کرد: از صفات افراد متقی هجرت از گناه، معصیت و بدی‌ها است.

وی لازمه هجرت را ایمان دانست و افزود: صلح و آشتی بین ملت‌ها از بهترین پیام هجرت است، همانگونه که پیامبر (ص) در صدر اسلام انجام داد.

خطیب جمعه کلاچای، با اشاره به اینکه باید حقانیت خود را به جهانیان ثابت کنیم، خاطرنشان کرد: نشستن پای میز مذاکره به صورت عاقلانه، با تدبر و تفکر لازمه آن است.

وی تصریح کرد: دنیا اعتراف می‌کند که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اندیشه آزادی‌خواهانه دارد که این اندیشه تا قلب اروپا و آمریکا پیش رفته و نفوذ کرده است.

احمدی با اشاره به توطئه‌های استعماری درباره کشف حجاب در سال 1314 توسط رضاخان ملعون در ایران، متذکر شد: استعمار برای تسلط بر ملت‌ها و کشورها به دنبال هویت‌زدایی آن ملت و تزریق اندیشه‌های ابتذال، بی‌بندوباری برای تهی کردن آن جامعه است.

وی ادامه داد: تمام افراد متدین باید نسبت به حجاب و پاکدامنی و ارزش‌های مقدس اسلامی حساس باشند.

امام جمعه کلاچای با اشاره به تحولات منطقه در ترکیه در تقابل با سوریه گفت: تمام بدبختی‌های منطقه خاورمیانه بر سر آمریکا و صهیونیسم است که هر روز خباثت آنها برای مردم جهان بیشتر آشکار می‌شود.

وی با بیان اینکه آمریکا اعلام کرده است که ایران نباید در مذاکرات ژنو 2 شرکت کند، تصریح کرد: اگر ایران میز مذاکره نباشد امنیت به منطقه بر نمی‌گردد.

احمدی در ادامه به حرکت شجاعانه خانواده مقتول «میثم متولی» در عفو قاتل فرزندشان پس از گذشت چهار سال اشاره کرد و گفت: قاتل پس از چهار سال در زندان برای مقدمات مجازات قصاص آماده شده بود که مورد عفو و اولیای دم مقتول قرار گرفت.

وی با توصیه افراد بر حفظ آرامش به هنگام بروز تنش، بر لزوم حاکمیت اخلاق و انسانیت که از سنت‌های امام معصوم و پیامبر اکرم(ص) است تأکید کرد.

به گزارش فارس، میثم متولی‌نیاسانی جوان 24 ساله اهل روستای «پایین گزافرود» کلاچای در یک نزاع و درگیری در تاریخ 21 آذر سال 88 بر اثر ضربه‌های چاقوی جوان روستای «باغدشت» واجارگاه جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/84002/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول