اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد کرمان:

موفقیت پژوهش در جامعه نیازمند گسترش رویکرد آن است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت: موفقیت و توسعه پژوهش در هر جامعه نیازمند گسترش رویکرد پژوهشی در آن جامعه است.

موفقیت پژوهش در جامعه نیازمند گسترش رویکرد آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمدالله منظری‌توکلی صبح امروز در همایش تقدیر از پژوهشگران برتر واحد کرمان اظهار داشت: در دنیای امروز، دانایی یکی از محور‌ها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان افزود: سنجش سطح دانایی به میزان تولید و مصرف اطلاعات و گسترش دانایی به دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است، دانسته‌های ما یا با مطالعه منابع اطلاعاتی موجود و یا بنا به پژوهش‌هایی که خود انجام می‌دهیم، به دست می‌آید.

وی با تعریف واژه پژوهش ادامه داد: تحقیق و پژوهش به مجموعه فعالیت‌های بدیع، خلاق، نوآورانه، نظام یافته و برنامه‌ریزی شده‌ای گفته می‌شود که به طور کلی با هدف و در راستای گسترش شناخت مرزهای علمی و کاربرد این دانش برای بهبود زندگی و برای نوآوری و ایجاد فرآورده‌ها، فرایند‌ها، وسایل و ابزار، نظام‌ها، خدمات و روش‌های جدید که در پایان منجر به رشد و توسعه می‌شود، صورت پذیرد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: موفقیت و توسعه پژوهش در هر جامعه نیازمند گسترش رویکرد پژوهشی در آن جامعه است که منظور از رویکرد پژوهشی نگاهی مبتنی بر پژوهش نسبت به موضوع‌های گوناگون است و در این نوع نگاه پیش از هر تصمیم مهم به یافته‌های پژوهش‌های قبلی که به موضوع تصمیم‌گیری ارتباط دارد، توجه می‌شود.

وی با برشمردن نقش دانشگاه‌ها در پژوهش و ارتقای سطح علمی جامعه نقش دانشگاه آزاد اسلامی را در توسعه این دانش بی‌بدیل دانست.

در ادامه این مراسم اساتید برگزیده ضمن طرح مسائل پیش روی تحقیق و پژوهش در جامعه به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و از اساتید برگزیده تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/2446/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول