اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

از لغو پرواز مشهد ـ همدان تا نابسامانی قیمت بلیط

امروز لغو پرواز مشهد ـ همدان ـ مشهد باعث سرگردانی مسافران شد که البته در این میان نابسامانی قیمت بلیط چارتر گرفتاری مسافران را دوچندان کرد.

از لغو پرواز مشهد ـ همدان تا نابسامانی قیمت بلیط

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، با توجه به برودت هوا و شرایط جوی، پرواز مشهد ـ همدان که قرار بود در ساعت 11 صبح امروز انجام شود لغو شد.

بعد از بهسازی فرودگاه همدان و پیگیری‌های صورت گرفته در راستای برقراری برخی از پروازهای زیارتی، فرودگاه همدان در سال جاری شاهد برقراری پرواز مشهد ـ همدان و حج عمره بوده است.

پرواز همدان ـ مشهد و بالعکس از 16 اردیبهشت ماه امسال به صورت رسمی در حال انجام است که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در هفته دو پرواز در روزهای دوشنبه و جمعه‌ها انجام می‌شود.

گاهی شرایط جوی باعث لغو برخی از پروازها و به تبع آن تلف شدن وقت مسافران می‌شود که در این بین افزایش نرخ بلیط‌ها نیز بار دیگری بر دوش مسافرانی می‌‌گذارد زیرا علاوه بر معطلی باید هر هزینه‌ای را متقبل شوند تا به مقصد برسند.

سرگردانی مسافران در این مواقع باعث می‌شود تا بخش خصوصی(چارترکننده) بیشتر به فکر جیب خود بوده و بلیط 133 هزار تومانی پروازی چون مشهد به تهران را به قیمت 175 هزار تومان به مسافران ارائه کند.

بلیط مشهد به تهران در ایام شهادت امام رضا(ع) بیشتر از 250 هزار تومان به فروش رفت که مسائل این چنینی نیازمند نظارت بر این امور است.

این مسئله که چه زمانی باید پرواز جایگزین باشد و آیا تاکنون برنامه‌ریزی در این زمینه صورت گرفته یا نه هنوز مشخص نیست.

در راستای بررسی این مشکل با مسئولان مربوطه به گفت‌وگو نشستیم.

علی کیخایی مدیر فرودگاه همدان با اشاره به لغو پرواز همدان ـ مشهد و بالعکس به خبرنگار فارس گفت:‌ به علت نامساعد بودن شرایط جوی شیراز و بارش برف هواپیما در شیراز زمین‌گیر شده است.

در ادامه مسئول نمایندگی هواپیمایی آسمان در همدان نیز با بیان اینکه به دلیل شرایط جوی شیراز بیشتر پروازهای شیراز لغو شده است، گفت: با توجه به اینکه در این پرواز نیز هواپیما از شیراز به مشهد و از آنجا به همدان پرواز می‌کند، این پرواز انجام نشد.

بهروز دلیران با اشاره به قیمت بلیط نیز بیان داشت: در حال حاضر پروازی که قیمت دولتی آن 333 هزار تومان است این هفته به مسافران به قیمت 220 هزار تومان فروخته شد.

وی با بیان اینکه فرودگاه شیراز جزو فرودگاه‌های بین‌المللی بوده و روزانه 36 پرواز دارد، گفت: شرایط جوی اصلی‌ترین عامل لغو پروازها است.

مسئول نمایندگی هواپیمایی آسمان در همدان با اشاره به نرخ مسیر تهران ـ مشهد به قیمت 132 هزار تومان یادآور شد: بلیط همدان مشهد 110 هزار تومان فروخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نزولات آسمانی امکان لغو برخی از پروازها وجود دارد اما آنچه مهم است سلامت مسافران است.

انتهای پیام/89006/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول